علمی و پزشکی

خطری که با خوردن فست فود تهدیدتان می‌کند!

گزارش کردن روشن، یک مطالعه اخیر نشان داده است که خوردن فست فود با بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط است. یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی که در آن چربی در کبد تجمع می یابد.

محققان دریافتند افراد مبتلا به چاقی یا دیابت که 20 درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از فست فود دریافت می کنند، نسبت به افرادی که کمتر فست فود می خورند یا اصلاً فست فود نمی خورند، به میزان قابل توجهی چربی کبد بالاتری دارند. و زمانی که یک پنجم یا بیشتر از رژیم غذایی آنها فست فود باشد، افزایش متوسطی در چربی کبد دارند.

آنی کارداشیان، متخصص کبد از انستیتوی پزشکی ترکیه و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: کبدهای سالم حاوی مقدار کمی چربی معمولا کمتر از 5 درصد هستند و حتی افزایش متوسط ​​چربی می تواند منجر به غیر الکلی شود. بیماری کبد چرب افزایش شدید چربی در کبد به ویژه در افرادی که از چاقی یا دیابت رنج می برند، محسوس است و احتمالاً به این دلیل است که این شرایط باعث حساسیت بیشتر به تجمع چربی در کبد می شود.

این یافته ها همچنین نشان می دهد که مصرف مقدار نسبتاً متوسط ​​فست فود که دارای کربوهیدرات و چربی زیاد است می تواند به کبد آسیب برساند.

کارداشیان گفت: اگر مردم روزی یک وعده غذا در رستوران فست فود بخورند ممکن است فکر کنند مضر نیست. اما اگر یک وعده غذایی حداقل یک پنجم کالری روزانه باشد، کبد خود را در معرض خطر قرار می دهند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی، همچنین به عنوان استئاتوز کبد شناخته می شود، می تواند منجر به سیروز یا آسیب کبدی شود که می تواند منجر به سرطان کبد یا نارسایی کبد شود.

منبع: Science Daily

دکمه بازگشت به بالا