اقتصادی

داستان مذاکره با تلگرام چه بود؟

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی ، پس از جابجایی کاربران ایرانی به تلگرام ، به نظر دادستان کل وقت کارگروه تعیین شرایط محتوای مجرمانه ، مذاکرات با تلگرام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی ، محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی روز گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت حل مسئله مهم حاکمیت سایبر یک نیاز و مساعدت است که هم اکنون در کانون توجه بسیاری از کشورها قرار دارد. افراد فعال در این زمینه. در صورت لزوم ، مایلم برخی از تجربیات و مشاهدات خود را که در این کار مهم مورد توجه قرار خواهد گرفت ، بیان کنم.

او همچنین اشاره ای کرد مانع ویهات در سال 1392 ، یک کارگروه مذاکره با گروهی از ایران برای شناسایی پرونده های جنایی در ایران و مذاکره با مدیران این خبرنگاران گفت:

آذری جهرمی همچنین در مورد موتور جستجوی Yandex گفت: در نوامبر 2015 ، وزیر ارتباطات وقت روسیه نیکولای نیکیفوروف به ایران سفر کرد و با دکتر واعظی دیدار کرد. پس از جلسات ، طرفین کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کردند و دکتر واعظی در مورد توافق ایران و روسیه در زمینه ایجاد دفتر موتور جستجوی Yandex و گسترش تجارت Yandex با ایران به منظور از بین بردن انحصار شرکت های آمریکایی صحبت کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که سخنان دکتر واعظی محور گفتگوها و جلسات بود. یک روز پس از انتشار این خبر ، یاندکس روسیه با وجود سفر وزیر روس به ایران ، در هر یک از اظهارات خود انکار کرد که قصد دارد دفتر خود را در ایران باز کند. به نظر می رسد مانند Tencent China بخشی از سرمایه گذاری روسی یاندکس توسط بازار سرمایه ایالات متحده تأمین شود.

در همین رابطه ، آذری جهرمی درباره تجربه امروز تلگرام اظهار داشت: “پس از جابجایی کاربران ایرانی به تلگرام ، از نظر دادستان کل وقت کارگروه پرونده های کیفری ، مذاکرات با تلگرام در دستور کار قرار گرفت.” مذاکرات انجام شد و توافق حاصل شد. در ایران ، ایجاد سرورهای تلگرام و حذف پنج کانال قابل درک بود. گزارش فعالیت های هفتگی به مراجع ذی صلاح ارسال می شد.

به گزارش روابط عمومی ، پیام رسان های تلگرام که از سال 2016 محبوبیت زیادی در بین کاربران ایرانی دارند ، با حکم دادگاه در ماه مه سال 2016 فیلتر شدند ؛ پس از فیلتر کردن تلگرام ، شایعات زیادی مبنی بر حذف فیلتر پیام رسان منتشر شد ، اما این شایعات اثبات نشد و روز فیلتر تلگرام تا امروز ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا