عمومیکسب و کار ایرانیان

شگفتی‌های پنهان استوری اینستاگرام: چگونه از استیکرها و ابزارهای اختصاصی بهره‌مند شویم؟

استوری اینستاگرام ابزاری کاربردی برای نمایش عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه به کاربران است. در حال حاضر استوری اینستاگرام مهم‌ترین قابلیت اینستاگرام برای ارتباط با سایر کاربران است! شما به راحتی می‌توانید از کارهای روزمره خود برای کاربران تصاویری را منتشر کنید و آن‌ها هم به استوری شما پاسخ بدهند. عکس‌هایی که در این بخش به اشتراک گذاشته می‌شوند، تنها 24 ساعت در دسترس کاربران هستند و پس از آن به آرشیو استوری‌های شما اضافه می‌شوند. استیکرها قابلیتی هستند که اینستاگرام تنها برای بخش استوری خود در نظر گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید جذابیت استوری‌های خود را بیشتر کنید.

همچنین اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و از اینستاگرام مارکتینگ برای افزایش مشتریان خود استفاده می‌کنید، استیکرها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تعامل کاربران را با صفحه اینستاگرام خود افزایش دهید. اما چگونه می‌توان استیکرهای اینستاگرام را به استوری‌ها اضافه کرد؟ در این مقاله قصد داریم به آموزش اضافه کردن استیکر در استوری اینستاگرام بپردازیم و شما با خرید پروفایل ویزیت اینستاگرام بتوانید باعث رشد پیج خود شوید. اگر آماده هستید، در ادامه با ما و آموزش استیکر در استوری اینستاگرام همراه باشید!

چگونه می‌توانیم از استیکر در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

اگر از کاربرانی هستید که از ابزار استوری اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید، حتماً به دنبال روش‌های افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام هستند. بعد از موضوع استوری و کیفیت تصاویری که در استوری منتشر می‌کنید، استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی بر روی تعامل کاربران دارند. جالب است بدانید در بروزرسانی‌های اخیر اینستاگرام، استیکرهای بسیار جذابی به بخش استوری اینستاگرام اضافه شده است؛ مثلاً می‌توانید یک عکس منتشر کنید و از طریق استیکرهای مختلف، نظر کاربران را به صورت متن یا اموجی بدانید. برای اضافه کردن استیکر در استوری اینستاگرام شما باید 3 مرحله را طی کنید که در ادامه به آموزش آن می‌پردازیم.

Hidden wonders of Instagram story: how to benefit from stickers and exclusive tools?

آموزش اضافه کردن استیکر در استوری اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، برای اضافه کردن استیکر در ایستوری اینستاگرام باید 3 مرحله را طی کنید:

مرحله اول) یک عکس یا فیلم 15 ثانیه‌ای برای استوری خود انتخاب کنید!

مرحله اول این است که باید عکسی را جهت انتشار در بخش استوری اینستاگرام انتخاب کنید. پس از آن که عکس یا فیلم موردنظر خود را انتخاب کردید، کافی است وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و از طریق آیکن استوری، وارد بخش اشتراک‌گذاری استوری شوید:

افزایش تعامل کاربران با استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام

اگر مدیریت یک صفحه تجاری اینستاگرام را برعهده دارید و از آن برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنید، افزایش تعامل کاربران یک فاکتور بسیار مهم به شمار می‌آید. در گذشته تعامل کاربران بر اساس لایک‌ها و کامنت‌ها بود اما اکنون تعامل کاربران با استفاده از بخش‌های مختلف اینستاگرام تعیین می‌شود. استیکرهایی که کاربران را ترغیب به تعامل با صفحه شما می‌کنند، تاثیر بسیار زیادی روی افزایش تعامل کاربران و همچنین دریافت بازخورد از کاربران دارد.

البته توجه داشته باشید که تنها برخی از استیکرهای اینستاگرام کاربران را ترغیب به تعامل می‌کنند و برخی دیگر تنها جنبه ظاهری دارند! البته برخی استیکرها هم هستند که باعث افزایش آگاهی مخاطبان می‌شوند؛ مثلاً می‌توانید از استیکر لوکیشن برای آگاهی کاربران از محل برگزاری یک همایش خبر دهید اما با این حال باعث افزایش تعامل کاربران صفحه شما نمی‌شوند. در این بخش می‌خواهیم به بررسی 3 استیکر در استوری اینستاگرام بپردازیم که باعث تعامل مستقیم کاربران با صفحه اینستاگرام شما می‌شوند:

  1. استیکر اموجی اسلایدر (Emoji Slider) برای بررسی میزان علاقه کاربران به استوری شما

بسیاری از کاربران پس از انتشار یک استوری می‌خواهند بدانند کاربران چقدر استوری را دوست دارند؛ مثلاً فرض کنید عکاسی هستید که از عکس‌های خود را از طریق استوری به کاربران نمایش می‌دهید. برخی از کاربران نظر خود را از طریق ریپلای کردن استوری به شما می‌گویند اما بسیاری از آن‌ها واقعاً حوصله این کار را ندارند! استیکر اموجی اسلایدر استیکری است که به شما کمک می‌کند تا بدانید کاربران چقدر استوری شما را دوست داشته‌اند؛ این استیکر می‌توانید علاقه کاربران را از 0 تا 100 به شما نشان دهد. در واقع اگر کاربران این استیکر را تا آخر ببرند، یعنی کاملاً پست شما را دوست داشته‌اند و اگر استیکر را در همان ابتدا رها کنند، یعنی علاقه‌ای به پست شما نداشته‌اند. هر چقدر این اموجی به پایان نوار آن نزدیک باشد، یعنی کاربران بیشتر پست شما را دوست داشته‌اند!

این استیکر برای بسیاری از کاربران جذاب است؛ زیرا میزان علاقه خود را نسبت به تصاویری که در استوری منتشر کرده‌اید، نشان می‌دهند. البته باید توجه داشته باشید که این استیکر شاید برای مدیران صفحات اینستاگرام هم جذاب باشد، اما زیاد مفید نیست! زیرا بازخوردهایی که از طریق این استیکر بدست می‌آورید نمی‌توانند سازنده باشند اما باز هم در مدیریت استراتژی محتوای اینستاگرامتان بی‌تاثیر نیست.

اگر مدیریت یک صفحه شخصی اینستاگرام را برعهده دارید که اکثر فالوورهای خود را می‌شناسید، احتمالاً این ابزار برای شما هم جذاب باشد! همچنین در صفحات شخصی معمولاً بازخورد کاربران برای بهبود استراتژی محتوا زیاد مهم نیست، از این استیکر زیاد استفاده می‌شود. اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به کسب‌وکارتان است، اینستاگرام استیکرهای کاربردی دیگری در اختیار شما قرار داده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  1. استیکر سوال از کاربران (Question Sticker) برای دریافت بازخورد از فالوورهای صفحه اینستاگرام

استیکر سوال یا Question Sticker تقریباً کاربردی‌ترین استیکر در استوری اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند تا بازخوردهای مفیدی از کاربران دریافت کنید. با استفاده از این استیکر، سوال خود را از فالوورهای صفحه می‌پرسید و آن‌ها با کلیک بر روی آن می‌توانید جواب کوتاهی برای شما ارسال کنند. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و از اینستاگرام برای بازاریابی اینترنتی خود استفاده می‌کنید، این ابزار کمک بسیار زیادی به شما می‌کند.

در مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی، رضایت کاربران مهم‌ترین مسئله است و اگر بتوانید بازخوردهای کاربران را در بخش محتوای اینستاگرام خود پیاده‌سازی کنید، کسب‌وکارتان رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کند. مثلاً می‌توانید از کاربران در مورد تولید محتوای صفحه خود نظر بخواهید؛ هر یک از کاربران ایده‌ای به شما می‌دهد و ایده‌های نزدیک به هم همان محتوایی هستند که کاربران به آن علاقه زیادی دارند؛ در صورت تولید این نوع محتوا، کاربران تعامل خوبی با صفحه شما پیدا می‌کنند و اگر بتوانید محصولات یا خدمات خود را به درستی معرفی کنید، فروش کسب‌وکارتان بهبود پیدا می‌کند. اگر قصد استفاده از این استیکر در استوری اینستاگرام را دارید، حتماً تصویر جذابی برای استوری خود در نظر بگیرید تا بیشترین بازخورد را از کاربران دریافت کنید.

چگونه می‌توان به پیام‌های ارسالی کاربران در Question Sticker پاسخ داد؟

برای پاسخ دادن به پیام‌های کاربران دو راه پیش روی شما قرار دارد:

راه اول) اگر پاسخ‌های شما به کاربران خصوصی است و می‌خواهید تنها همان کاربر پاسخ شما به سوالش را ببیند، کافی است وارد بخش پاسخ‌های ارسال شده در استوری شوید. در این بخش بر روی پاسخ هر کاربر کلیک کرده و سپس گزینه Send Message را انتخاب کنید؛ اکنون پیام خود را بنویسید و بر روی Send کلیک کنید. در این صورت استوری شما به همراه پاسخ ارسالی در دایرکت کاربر ارسال می‌شود و تنها همان کاربر می‌تواند پاسخ شما را ببیند!

راه دوم) گاهی اوقات سوالات شما عمومی هستند و کاربران زیادی به آن پاسخ می‌دهند! در این صورت اگر بخواهید به صورت تکی به همه کاربران پاسخ دهید، ممکن است کار سختی باشد. مثلاً فرض کنید از کاربران خواسته‌اید نیاز خود را که مربوط به کسب‌وکار شما می‌شود، بگویند! از این میان ممکن است ده نفر از کاربران یک درخواست داشته باشند که پاسخ دادن به همه آن‌ها بسیار زمان‌بر است. اگر سوالات جنبه خصوصی ندارند، کافی است وارد بخش پاسخ‌های ارسال شده در استوری شوید.

در این بخش بر روی پاسخ موردنظر کلیک کرده و سپس گزینه Share Response را انتخاب کنید. مثلاً صفحه اینستاگرام زیر در مورد یکی از کلاس‌های آموزشی خود از کاربران خواسته تا اگر سوالی دارند بپرسند و سپس پاسخ داده است:اکنون پاسخ نمایش داده شده در بخش استوری نمایش داده می‌شود که با کشیدن صفحه به بالا، می‌توانید یک تصویر سپس‌زمینه برای پاسخ انتخاب کنید. اکنون با انتخاب ابزار نوشتن به راحتی می‌توانید به سوال آن کاربر که ممکن است سوال چندین نفر دیگر هم باشد، پاسخ دهید.

  1. قرار دادن موسیقی در استوری اینستاگرام با استفاده از Music Sticker

استیکر موزیک اینستاگرام یک قابلیت جدید و سرگرم‌کننده برای کاربران است که با استفاده از آن می‌توانید بر روی تصاویر استوری خود، موسیقی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌‌توانید تعامل کاربران را تا حد زیادی افزایش دهید، استفاده از موسیقی در استوری اینستاگرام است! هنگامی که کاربران استوری شما را می‌بینند، موسیقی آن استوری نظرشان را جلب می‌کند و مدت زمان بیشتری را برای دیدن استوری می‌مانند. این مورد باعث افزایش تعامل صفحه می‌شود که در مدیریت صفحات تجاری اهمیت زیادی دارد!

دکمه بازگشت به بالا