عمومیکسب و کار ایرانیان

کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور کم

شما می‌توانید به جای گذراندن وقت در اینستاگرام، با استفاده از ایده‌های کسب درآمد از این شبکه اجتماعی پولساز به درآمد برسید. افراد زیادی اطرافتان وجود دارند که بدون سرمایه از اینستاگرام درآمد کسب می‌کنند پس راز موفقیت این افراد چیست؟ کسب درآمد از اینستاگرام یکی از است. این شبکه اجتماعی محبوب 1.704 میلیارد کاربر در سراسر جهان و بیش از ۴۷میلیون کاربر در ایران دارد و به همین دلیل یک فرصت عالی برای کسب درآمد اینترنتی است.

شاید از خود بپرسید که مردم چگونه در اینستاگرام پول در می‌آورند؟ آیا کسب درآمد با اینستاگرام بدون سرمایه امکان پذیر است؟ کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه و فالوور بالا کار سختی نیست فقط شما باید مجموعه‌ای از اصول را رعایت کنید. این اصول شامل روش‌های کسب درآمد، نحوه تبلیغ کالا در اینستاگرام، بهبود مهارت‌های استفاده از آن هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ایده‌های پولساز اینستاگرام را با هم ببینیم.

آیا کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه ممکن است؟

درآمد از طریق اینستاگرام یکی از راه های است که فرصت درآمدزایی بدون سرمایه اولیه را به شما می‌دهد. شما می‌توانید بدون داشتن یک ریال سرمایه و تنها با یک گوشی تلفن درآمد بالایی کسب کنید. ایجاد تجربه کاربری بهینه و سفارشی شده در پنل خدمات مجازی ، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی از خدمات مورد نظر خود استفاده کنند . البته میزان درآمد شما به نحوه درآمدزایی و حوزه فعالیت هم دارد پس با دقت حوزه مناسبی را انتخاب کنید.

9 راه برای کسب درآمد از اینستاگرام در ایران

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چه پیجی بزنیم تا بتوانیم کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور داشته باشیم. اگر از راه اصولی بتوانید مخاطب جذب کرده و اعتماد آنها را جلب کنید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی وجود دارد. اگر سوال شما هم این است که «چگونه از اینستاگرام پول در بیاوریم» در ادامه با 7 مورد از روش‌های درآمدزایی در اینستاگرام آشنا شوید.

  1. همکاری در فروش با اینستاگرام

این روش هم یکی از ایده های کسب درآمد از اینستاگرام است که نوعی تبلیغ برای یک محصول است. اما با این تفاوت که شما فقط زمانی پول دریافت می‌کنید که مردم محصول یا خدماتی را که تبلیغ می‌کنید بخرن و برای تبلیغات پولی دریافت نمی‌کنید. سیستم یکی از روش‌های کسب درآمدی است که دیجی کالا راه اندازی کرده است. لینک‌های قابل کلیک در استوری به اینستاگرام اضافه شده و خرید از طریق لینک‌های شما را راحت تر کرده است. قبلا قرار دادن لینک فقط در بیوگرافی شما ممکن بود و تنها راه برای تبلیغ یک برند و اطمینان از کسب درآمد از طریق همکاری در فروش، استفاده از کدهای تبلیغاتی بود. در صورتی که بخواهید همکاری در فروش را با استفاده از سایت وردپرسی انجام دهید می‌توانید از افزونه‌های مرتبط کمک بگیرید. یکی از این پلاگین‌ها افزونه همکاری در فروش دجی کالا است که سایت شما را به یک منبع درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ تبدیل می‌کند.

  1. تبلیغ محصولات؛ تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

پولسازی با اینستاگرام با بلاگری برای افرادی با چند صد فالوور قابل اجرا نیست. شما به حداقل حدود 5000 فالوور و نرخ تعامل بالا نیاز دارید. افرادی که این میزان دسترسی به مخاطب را دارند می‌توانند در هر پست درآمدهای میلیونی کسب کنند. برای اینفلوئنسر شدن تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد علایق خود پست و استوری بگذارید. این پست‌ها شخصیت شما را نمایش می‌دهد و به ایجاد یک برند شخصی از شما کمک می‌کند. برای کسب درآمد از اینستاگرام شما باید یک استراتژی بازاریابی برنامه ریزی شده را دنبال کنید، اما فالوورهای اینستاگرام دوست دارند تا در مورد خود شما بیشتر بدانند.

با اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای خود، کسب و کارهای مرتبط را به خود جذب خواهید کرد و به مرور فالوورهایتان افزایش می‌یابند. گونشین کیزلاری یکی از مادران بلاگر است که با نمایش روزمره‌های خود مادران زیادی را جذب کرده است. صداقت و نگاه زیبای ایشان به مسایل باعث شده تا بتواند اعتماد فالورهای خود را کسب کند. در ادامه یکی از موفقیت‌هایی که در کنار محبوبیت خود در اینستاگرام کسب کرده را به شما نشان خواهیم داد. با این حال به این نکته توجه داشته باشید: پست‌های تبلیغاتی را تنها برای کسب درآمد و بدون اعتقاد به برند مربوطه ایجاد نکنید. گرفتن بیش از حد این گونه تبلیغات باعث می‌شود که علاقه مخاطبان شما و اعتماد آن‌ها به برند شما از بین برود.

  1. فروش مستقیم محصولات از طریق اینستاگرام

اگر محصولاتی برای فروش دارید از طریق پروفایل اینستاگرام خود می‌توانید به کسب درآمد از اینستاگرام برسید. این تنها راهی است که می‌توانید محصولات خود را مستقیما از طریق پست‌ها، استوری‌ها، به دنبال کنندگان اینستاگرام معرفی کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید و محصول خود را به گونه ای ارایه دهید که مردم را هیجان زده و مشتاق سرمایه گذاری روی برند شما کند. همچنین برای بهتر دیده شدن فروشگاه بهتر است همواره از استوری و پست‌های جذاب و ریلز اینستاگرام استفاده کنید، با انجام این کار کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود.

یک روش دیگر برای افزایش فروش در فروشگاه‌های اینستاگرامی، متصل کردن اینستاگرام به وب سایت فروشگاهی است. پادرو یکی از آن فروشگاه سازهایی بود که با آمدنش کار بعضی از فروشگاه‌های اینستاگرامی را راحت کرد اما انتخاب مناسبی نبود. پس قبل از انتخاب یک پلتفرم برای طراحی سایت بیشتر دقت کنید. یکی از پلتفرم‌هایی که به خوبی با شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌شود، وردپرس است.

  1. تولید محتوا؛ روش راحت برای کسب درآمد از اینستاگرام

احتمالا درباره تولید محتوا در بوتیوب شنیده اید، شما می‌توانید با تولید محتوای خود به طور مستقیم در اینستاگرام هم کسب درآمد کنید. برای مثال تبلیغات IGTV یک راه عالی برای کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام شماست. جاستین اوسوفسکی مدیر اجرایی اینستاگرام، می‌گوید که کاربران 55 درصد از درآمد تبلیغاتی خود را از طریق IGTV دریافت می‌کنند. این همان نرخی است که آن را به یک جایگزین عالی برای یوتیوب تبدیل کرده است.

  1. آموزش به مخاطبان

اگر فالوور زیادی در اینستاگرام دارید چرا با آموزش مهارت‌های خود کسب درآمد از اینستاگرام نکنید؟ در حساب اینستاگرام خود به مخاطبان بیاموزید که چگونه مهارتی را انجام دهند. این آموزش در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد و موجب جذب کاربران علاقمند شود. شاید شما آشپز یا یک مهندس، مدرس زبان، خیاط، مربی فیتنس، مشاور تحصیلی، روانشناس، وکیل و … باشید. با آموزش همه این موارد می‌توانید کسب درآمد کرده، پکیج‌های آموزشی خود را بفروشید و یا وبینار و دوره‌های آنلاین برگزار کنید. کمتر کسی از کاربران اینستاگرام است که نام نواب ابراهیمی را نشنیده باشد. یک بلاگر آشپزی که به ساده‌ترین و سریع ترین شکل ممکن غذاهای معروف و خلاقانه را آموزش می‌دهد.

  1. کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات برند خود

هزاران کارآفرین با ایده‌های کسب درآمد و بدون سرمایه از فالوورهای اینستاگرام خود درآمد کسب کرده‌اند. اینستاگرام راهی عالی برای اطلاع‌رسانی و ایجاد ترافیک و فروش در کسب و کارتان است. اگر یک محصول فیزیکی داشته باشید که بتوانید استفاده از آن را به مردم نشان دهید کاربران اینستاگرام به استفاده از آن ترغیب خواهند شد. اگر می‌خواهید بازدید از اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهید برای پست‌های خود هشتگ‌ بزنید. هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری پست‌های شما را خواهند دید و کسب و کار شما مشهور خواهد شد. گونشین کیزلاری را به عنوان یک بلاگر معرفی کردیم. گونش با محبوبیت خود توانست برند خود را ثبت کند و شروع به راه اندازی فروشگاه لباس کودک کند.

  1. تبلیغات اشتراکی

شما می‌توانید با یک برند دیگر با هم تبادل کنید به این صورت که شما برند دیگر را معرفی می‌کنید و برند دیگر نیز برند شما را تبلیغ می‌کند. پیشنهاد می‌کنم تبادل را با برندی انجام دهید که مخاطبان هدف آن مشابه با مخاطبان شما باشد.

  1. ادمین یا مشاور اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام یکی از روش های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه است. شما می‌توانید ادمین پیج‌های اینستاگرام شوید و پیج سایر برند‌ها و شرکت‌ها را مدیریت کنید.  وظایف ادمین اینستاگرام به صورت زیر است که همین نحوه تعامل با فالوورها می‌تواند به افزایش فالوورها و در نتیجه افزایش درآمد پیج کمک کند.

  • آپلود و انتشار محتوای اثر بخش و مرتبط
  • پاسخ دهی به دایرکت و کامنت ‌های مشتریان
  • افزایش فالوور از طریق اکسپلورر و غیره
  1. کسب درآمد از طریق لایک، فالو و کامنت اینستاگرام

لایک کردن یکی از روش‌ های کسب درآمد از اینستاگرام است. اگر نیمی از فالوورهای شما پست را لایک کنند اینستاگرام آن را در اکسپلور نمایش می‌دهد. پستی که به  اکسپلورر وارد می‌شود افزایش بازدید از پست، لایک و افزایش فالوور را به همراه دارد. با خرید لایک و افزایش لایک پست‌هایتان می‌توانید به درآمد بالاتری برسید. یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه، فروش خدمات اینستاگرام است. برنامه‌های زیادی برای فروش خدمات اینستاگرام وجود دارند مانند فروش لایک و فالوور که با ارایه یک پنل این خدمات را به شما ارایه داده و کمک می‌کنند سود خوبی کسب کنید.

برای کسب درآمد در اینستاگرام به چند فالوور نیاز دارید؟

با مشاهده برخی از افراد مشهور و محبوب مانند اینفلوئنسرهای اینستاگرام، ممکن است بگویید که برای کسب درآمد در اینستاگرام باید میلیون‌ها فالوور داشته باشید؛ اما اینطور نیست! برای شروع لزوما نیاز به تعداد فالور بالا نیست و برندها با اینفلوئنسرهای کلان یا خرد با تعداد فالور کم شروع کرده اند. آنچه مهم است رابطه شما با فالوورهایتان و میزان تعامل آنها با محتوای شما است. نرخ تعامل فوق العاده ای که اینستاگرام دارد یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب برندها در استفاده از این شبکه اجتماعی است. این نکته را بیاد داشته باشید که طبق آمار کسب و کار اینستاگرام، 66 درصد از بازدیدکنندگان پروفایل‌های اینستاگرام از افراد غیرفالوور هستند. پس به تعداد فالورها توجه نکنید و فقط شروع کنید!

برای کسب درآمد از اینستاگرام از کجا باید شروع کرد؟

اینستاگرام نیز مانند گوگل و فیسبوک مکانی است که هر روز مشتریان بالقوه زیادی در آن حضور دارند. اگر می‌خواهید در اینستاگرام کسب درآمد کنید، به مدل کسب و کار مناسب نیاز دارید. در این مورد چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • برندها به کسانی پول می‌دهند که از طریق آنها بتوانند مخاطبین بیشتری دریافت کنند و فروش بیشتری داشته باشند. این برندها فقط به اینفلوئنسرهایی با مخاطبان زیاد علاقه دارند. زیرا هر چه تعداد مخاطبان بیشتر باشند درآمد بیشتری کسب می‌کنند.
  • با احتمال حضور شما در فیدهای اینستاگرام هم افزایش می‌یابد. با این حال تعداد فالوورهای بالا لزوما به معنای تعاملات بالا نیست و باید بدانید چطور بر فالورهای خود تاثیر بگذارید.
  • مهم نیست که تعداد فالوورهای شما چقدر است ولی اگر فالورهای خود را برای لایک و اشتراک‌گذاری محتوای خود تشویق نمی‌کنید،  و احتمالاً درآمد زیادی کسب نخواهید کرد. ولی حتی اگر فقط 1000 دنبال کننده داشته باشید و آنها به طور فعال با پست‌های شما درگیر شوند، پتانسیل کسب درآمد برای شما وجود دارد.

برای کسب در آمد از اینستاگرام هیچ وقت دیر نیست! سن و سال نمی‌شناسد! مکان و زمان نمی‌شناسد! به تخصص یا مهارت خاصی نیاز ندارد! شروع کسب درآمد در اینستاگرام با فالوور کم هم امکان پذیر است؛ فقط کافیست که موثر باشید و بتوانید جذب مخاطب کنید! همین! با وجود فرصت‌های بالقوه تجاری بسیار هر کسی می‌تواند از اینستاگرام درآمد کسب کند. در این مقاله با متداول ترین روش‌های کسب درآمد با اینستاگرام آشنا شدید. روش‌های دیگر کسب درآمد از گوشی است که یک روش پولساز است. آیا هنوز به فکر ایجاد کسب و کار خود در اینستاگرام نیستید؟ اگر شما از روش دیگری برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می‌کنید لطفا در دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا