اقتصادی

صدور ۵۰ محصول از سوی پارک پردیس به ۲۲ کشور طی یک سال/همکاری شرکت‌ها با دانشگاه‌ها

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در سال 1999 شرکت های این پارک 50 محصول فناوری را به 50 کشور جهان صادر کردند ، گفت: بیشترین صادرات در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی بوده است.

به گزارش نویسی آیسینا، مهدی صفاری نیا امروز در نوزدهمین نشست سالانه و جشنواره بهترین پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین در این پارک برگزار شد ، گزارشی از کار 99 ساله این پارک فناوری ، که پارک فناوری پردیس در آن واقع شده است ، ارائه کرد. مرکز شتابدهی نوآوری ، صندوق توسعه فناوری جدید ، شبکه فناوری فناوری بازار ملی ایران ، اینوتکس ، شبکه فناوری و نوآوری ، بنیاد علم و فناوری مصطفی ، کارخانجات نوآورانه ، مرکز رشد فناوری نخبگان ، پارک فناوری اقتصاد دیجیتال و پارک فناوری سلامت پردیس ، اکنون به آن پیوست: متعلق به پارک فناوری پردیس به مساحت 500 هکتار است و دارای 407 عضو اصلی است.

وی گفت: 18 فضای کاری مشترک ، 87 شتاب دهنده ، اعضای مرکز شتابدهی (متشکل از 720 استارتاپ) ، 3433 عضو قانونی شبکه فناوری و نوآوری و اعضای خانواده پارک فناوری پردیس ، دلالان و 37 نفر از اعضای پارک وجود دارد.

سال گذشته صفاری نیا به عنوان یکی از اعضای پارک فناوری پردیس ، فروش شرکت های دانش بنیان را 155 میلیارد ریال ثبت کرد و ادامه داد: فروش شرکت های شرکت کننده در این پارک در سال 1998 نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و در سال 1999 50 محصول صادر شد شرکت های عضو پارک پردیس 22 کشور را به خود اختصاص داده اند و صادرات آن بالغ بر 300 میلیون یورو بوده است.

جلوگیری از خروج ارز از طریق بومی سازی فناوری

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در سال 1999 صادرات شرکت های دانش بنیان توسط اعضای این پارک بالغ بر 235 میلیون یورو بوده که 52 درصد آن مربوط به داروها و تجهیزات پزشکی و 18 درصد مربوط به سایر صنایع بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کل سرمایه گذاری بخش خصوصی 25 برابر بیشتر از سرمایه گذاری در بخش دولتی بود ، گفت: بخش خصوصی در مجموع 77 هزار ریال در ساختمانها و تجهیزات پارکها سرمایه گذاری کرد. همچنین طراحی و ساخته شده است تا به 200،000 متر مربع فضای علمی و فنی تقسیم شود.

صفاری نیا با اشاره به اینکه سال گذشته دولت در مجموع 3 میلیارد ریال در تکنوپارک پردیس سرمایه گذاری کرد ، افزود: 6200 میلیارد ریال نیز در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است.

هم افزایی پردیس ها با دانشگاه ها

سرپرست تکنوپارک دانشگاه با بیان اینکه در سال 1999 بین اعضای تکنوپارک پردیس و دانشگاه ها هم افزایی وجود داشت ، گفت: 82 استاد دانشگاه ، 9 پایان نامه در شرکت ها ، 28 اشتراک تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ، 39 نشریه ، 45 کارآموزی شامل کارآموزان و دانشجویان و 13 پروژه مشترک بین شرکتهای عضو و دانشگاهها.همکاری بین پارکها و دانشگاههای داخلی و خارجی کشور.

صفاری نیا با اشاره به اینکه سال گذشته شرکت های شرکت کننده در پارک 33 دانش فنی را بومی سازی کردند ، یادآور شد: هر دو پروژه با دو کشور خارجی به پایان رسید.

وی اعلام کرد که شرکت های دانش بنیان ، اعضای پارک فناوری پردیس ، 1737 محصول جدید شامل 2000 فرصت شغلی و کارآموزی ، 180 تجاری سازی ، 180 مشاوره ارزیابی حق ثبت اختراع ، مدل سازی کسب و کار پروژه های دانش بنیان ، 238000 124 آموزش را راه اندازی می کنند. ساعت ، 500 میلیارد ریال وام از صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت مالی از 80 شرکت عضو ، از جمله امکانات پارک فناوری پردیس.

در دسترس بودن شرکت ها در مناقصه

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در سال 1378 ، 53 تسهیلات به ارزش 302 میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته این پارک میزبان بیش از هزار جلسه تقابل تجاری بین شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا