اقتصادی

ضرورت توسعه سرمایه گذاری مرزی در خوزستان

روابط عمومی/ خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خطاب به نمایندگان گفت: انتظار داریم با توجه به موقعیت مرزهای آبی و زمینی خوزستان به سرمایه گذاری فرامرزی در خوزستان و برخی استان هایی که واقعا استعداد و پتانسیل را ندارند تمرکز کنید. ” برای انجام این “.

آقارضا فتوحی امروز 25 دی ماه در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان خوزستان خطاب به نمایندگان گفت: از شما می خواهم سه وزیر نفت، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و تامین اجتماعی را بیاورید. با شما به خوزستان که این سه وزیر به بخش های اقتصادی استان می پردازند.

به گزارش روابط عمومی، وی افزود: استان خوزستان از نظر منابع نفت و گاز رتبه اول، صنعت فولاد و صنایع وابسته کشور را رتبه دوم و در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول را دارد اما خوزستان از نظر اشتغال رتبه 22 را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از شما نمایندگان انتظار داریم با توجه به موقعیت مرزهای آبی و خاکی این استان سرمایه گذاری فرامرزی در خوزستان را به سمت استان هایی که واقعاً استعداد و پتانسیل لازم را ندارند، هدایت کنید. استان برای انجام این “. فکر می کنم خوزستان از جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند و این واقعاً حمایت بزرگی است.

بر اساس آمارها نرخ بیکاری در آگاجاری 27.5 درصد است که از این هم بالاتر است، اما چاه های نفت زیادی در نزدیکی شهر وجود دارد و هیچکس آمادگی سرمایه گذاری در این شهر را ندارد.

وی افزود: شستا باید در این شهر سرمایه گذاری کند نه در جاهای دیگر. در این راستا زمین، امکانات و منابع آماده است. از جمله شهرهای دیگر استان از جمله اندیکا، مسجد سلیمان، آبادان، ایذه، هفتکل و هویزه است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در بحث اشتغال موضوعات زیادی وجود دارد و انتظار داریم نتیجه این جلسه به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای ملی برسد.

فتوحی با تاکید بر لزوم اجرای چندین طرح در خوزستان خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم این طرح در 550 هزار هکتار، توسعه نجاری و فرآوری چوب با استفاده از زهکش نیشکر، طرح جامع نخیلات و از سرگیری تاسیسات راکد تولیدی. . از شما نمایندگان تقاضا داریم طرح توسعه شیلات و توسعه 2800 هکتار پایین دست صنعت پتروشیمی را اجرا کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا