علمی و پزشکی

مراقبت از پوست با سبک زندگی سالم

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مراقبت از پوست خود غفلت می کنند، با این حال، شما می توانید با چند قدم ساده و موثر به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید.

طبق گزارشات، مراقبت از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم امکان پذیر است تاخیر در روند پیری طبیعی و از بروزو جلوگیری می کند مشکلات متفاوت است کمکم کنید

سایت اطلاع رسانی « کلینیک مایو » در این زمینه توصیه های متعددی داشته است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1) یکی از مهم ترین راه ها مراقبت از پوست، محافظت در برابر نور خورشید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و سایر مشکلات پوستی و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

به گزارش دوش، توصیه های معمول و مهم برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به ویژه در روزهای گرم تابستان به شرح زیر است:

از آفتاب دوری کنید

از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید، زیرا نور خورشید ماوراء بنفش (UV) در این زمان در اوج خود است. در این بازه زمانی، حتی نشستن در سایه نیز بی خطر نیست، زیرا انعکاس نور خورشید و پرتوهای آن را به بدن منتقل می کند.

پوشش کافی داشته باشد

با پوشیدن لباس مناسب از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. بهترین انتخاب پوشیدن لباس آستین بلند و استفاده از کلاه لبه دار است.

از ضد آفتاب به درستی استفاده کنید

ضد آفتاب مناسب برای خود تهیه کنید. انتخاب کرم متناسب با شرایط محیط زندگی شماست و باید با متخصص مشورت کنید.

از عینک آفتابی استفاده کنید

تابش افتب شبک سبود می شود کشمها بھامہ کیدیند بیند. این صدمات باعث آسیب جدی به شبکیه یا کدر شدن عدسی در طی چندین سال می شود.

2) سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شود. سیگار کشیدن رگ های خونی کوچک در خارجی ترین لایه های پوست را باریک می کند که منجر به کاهش جریان خون در آنها می شود. سیگار همچنین اکسیژن و مواد مغذی پوست را که برای سلامت آن حیاتی هستند، کاهش می دهد.

۳) برخی از فعالیت های روزانه ممکن است به پوست آسیب برساند. брай между брай мы бырд را бай даг в низ бам красный против, брай мы بیر را را های пасы را. زمان حمام یا دوش گرفتن را محدود کنید و به جای لکه از آب گرم استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم ها و مرطوب کننده های مناسب برای محافظت از پوست توصیه می شود.

4) داشتن رژیم غذایی سالم به سلامت پوست کمک می کند. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی مصرف کنید.

5) استرس کنترل نشده می تواند پوست را حساس تر کرده و باعث آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوستی سالم سعی کنید خودتان استرس را کنترل و مدیریت کنید.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا