جامعه

مرگ ۵۶ تن در حوادث رانندگی هفته گذشته/غرق شدگی ۱۶ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور جزئیات حوادث مهم هفته گذشته در کشور را تشریح و اعلام کرد که در حوادث رانندگی هفته گذشته ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با روابط عمومی، با اشاره به حوادث ترافیکی رخ داده طی بازه زمانی ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه، اظهار رد: طی هفته گذشته ۲۱۹ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۱۷۷ نفر شد که از این تعداد ۱۰۳۳ نفر به بیمارستان‌ها اعزام، ۱۴۴ نفر در محل درمان و ۵۶ نفر فوت شدند.

وی افزود: بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت‌شده در استان خراسان رضوی با ۲۹ حادثه با ۱۸۱ مورد مصدوم و شش مورد فوتی، استان فارس با ۲۲ حادثه با ۱۱۹ مورد مصدوم و شش مورد فوتی و استان تهران با ۱۸ حادثه با ۵۳ مورد مصدوم و هشت مورد فوتی بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۱۸۱ نفر، فارس با ۱۱۹ نفر و سیستان و بلوچستان با ۷۹ نفر و بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان تهران با هشت نفر، استان‌های فارس و خراسان رضوی با شش نفر و استان مرکزی با پنج نفر است.

یکتاپرست درمورد حوادث ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی نیز گفت:‌در هفته گذشته شش مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۸۷ نفر شده است که معادل سه درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

به گفته وی، طی هفته گذشته ۱۳ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۵۸ نفر و فوت هشت نفر شده است که معادل شش درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. همچنین طی هفته گذشته ۲۲ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۱۱۳ نفر و فوت چهار نفر شده که معادل ۱۰ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

مرگ ۷ موتورسوار در حوادث رانندگی هفته گذشته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ادامه از ثبت ۱۷ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت طی هفته گذشته خبر داد که این حوادث منجر به مصدومیت ۵۵ نفر و فوت هفت نفر شده و معادل هشت درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست در ادامه درخصوص حوادث ویژه غیرترافیکی طی هفته گذشته نیز از ثبت طی ۴۴۲ مورد حادثه ویژه غیر ترافیکی خبر داد که منجر به مصدومیت ۸۶۶ نفر شده است که از این تعداد ۵۱۵ نفر به بیمارستان اعزام و ۳۵۱ نفر در محل درمان شده‌اند و همچنین ۱۱۵ نفر جانباخته‌اند.

وی با اشاره حوادث ناشی از آتش‌سوزی و انفجار ناشی از نشت گاز و…، گفت: طی هفته گذشته ۴۱ مورد حادثه مرتبط با آتش‌سوزی یا انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۶۹ نفر و جانباختن یک نفر شده است که معادل ۹ درصد از سوانح غیر ترافیکی ویژه ثبت شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از ثبت ۲۲ مورد حادثه غرق شدگی طی هفته گذشته خبر داد و گفت که این حوادث منجر به مصدومیت هشت نفر و فوت ۱۶ نفر شده که معادل پنج درصد از سوانح غیر ترافیکی ویژه ثبت شده در کشور است.

یکتاپرست در ادامه به مهم‌ترین حوادث ترافیکی ثبت شده اشاره کرد و گفت: در ۱۵ اردیبهشت‌ماه یک مورد واژگونی در سیستان و بلوچستان در محدوده (سوران – روستای توزگی) رخ داده که منجر به مصدومیت ۱۳ تن شده است. در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه یک مورد تصادف پژو ۲۰۶ با سواری مزدا ثبت شده که منجر به مصدومیت یک نفر و جانباختن سه نفر شده است. همچنین ۱۷ اردیبهشت‌ماه یک مورد واژگونی مینی‌بوس در محدوده قزوین، اتوبان تهران به قزوین بعد از زیباشهر به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۴ نفر شده است. همچنین ۲۰ اردیبهشت‌ماه یک مورد تصادف میان سواری پراید، اتوبوس، تریلی در خراسان رضوی محدوده نیشابور- محور فیروزه- قوچان سه راهه بار رخ داده است که منجر به مصدومیت ۳۶ نفر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت وقوع زمین لرزه طی یک هفته گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طی هفته گذشته ۲۳ مورد زمین لرزه با بزرگای ۲٫۵ ریشتر و بیشتر در سطح کشور به وقوع پیوست و موردی با بزرگای ۴ ریشتر و بیشتر رخ نداد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا