اقتصادی

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه بخش خانگی و تجاری در اولویت نخست گازرسانی قرار دارد، از ابلاغ بخشنامه مصوب شورای عالی امنیت ملی مبنی بر برخورد با هزینه های عمومی و غیرضروری و گرانی در دولت و خصوصی خبر داد. بخش ها

به گزارش شرکت ملی گاز ایران، مجید چگانی در نشست مشترک با مدیران عامل شرکت های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر دستورالعمل های وزارت نفت در خصوص تامین پایدار سوخت زمستانی و با بیان اینکه این جلسه با هدف تدابیر لازم برای حفظ جریان ثابت گاز در بخش خانگی و تجاری برگزار شد، گفت: مدیران اجرایی استان ها موظف هستند بر اساس این مصوبه برای اطمینان از انحراف گاز یا مصرف غیرضروری گاز در ادارات دولتی و مجموعه های خصوصی، رسیدگی و گزارش عملکرد روزانه آنها، اجرای این مصوبه را اعلام می کند.

وی افزود: شمول این ابلاغیه شامل کلیه دستگاه های دولتی و شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه می شود. در صورت غیرضروری و غیر ضروری بودن هر یک از موارد زیر مانند سایر مجموعه های دولتی و غیردولتی، گاز قطع می شود.

دستیار وزیر نفت و گاز با تاکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به منازل و پایداری جریان گاز مشترکان داخلی است، تاکید کرد: از نظر تجاری نیز باید مدیریت مصرف گاز انجام شود. عرضه به بخش های مختلف

چگانی با اشاره به موارد مصرف بی رویه و بی رویه گاز در بخش‌های دولتی و غیردولتی که شامل قطعی گاز نیز می‌شود، گفت: این موارد در اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره به شرکت‌های زیرمجموعه اما به‌طور مشخص برخی مجتمع‌های تفریحی آبی تشریح شده است. از جمله استخرهای روباز، بخاری های نصب شده در فضاهای باز، باغ ها و مراکز تجاری با توضیحات مربوط به هر کدام.

وی یادآور شد: برای مدیریت مصرف گاز در فصل سرما علاوه بر هماهنگی دستگاه های ارتباطی مانند صدا و سیما با توجه به اینکه این ابلاغیه به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده است، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه های مسئول هستیم. به عنوان دستور عالی برای تمامی ادارات دولتی الزامی خواهد بود و لذا انتظار داریم مدیران استانی در تمامی سطوح با مدیران عامل شرکت های گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا انشاءالله خللی در حفظ و نگهداری ایجاد نشود. جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنان.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا