استانی

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

در دیدار با معاون فرهنگی وزارت علوم؛

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا به رشد و ارتقای جایگاه علمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت؛ چرا که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمام مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمام عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمام ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و گفت: ظلم ستیزی جوهره همه ادیان ابراهیمی است و نقش محوری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه کنونی در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیز کاملاً آشکار است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت معرفی و اذعان کرد: بر پایه همین موضوع است که جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا