علمی و پزشکی

وضعیت «بیمه‌ها» با تغییر نظام ارزی دارو

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت که دارو با تغییر نظام ارزی، دلار معادل ریالی آن را در اختیار سازمان های بیمه گر پایه قرار دهد که در این صورت، یقینا پرداخت از جیب بیماران بابت داروها “ثابت” خواهد ماند.

شهرام غفاری در گفت‌وگو با روابط عمومی، در این صورت قیمت با قیمت دارو برابر است. در یک بخش کمتر و در برخی بیشتر خواهد شد اما تبدیل شده است معادل ریالی تغییر نظام ارزی دارو را در اختیار سازمانهای بیمه گر پایه قرار دهد که در این صورت یقینا از جیب بیماران بابت داروها ثابت خواهد ماند.

مدیرکل غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تصورم بر این است که اگر مجلس چنین تصمیمی گرفته باشد، حتما این دوراندیشی را داشته باشد که این اختیار را داشته باشد که سازمان های بیمه گر قرار گیرند تا بتوانیم درماناتمان را ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای سازمان به درمان اختصاص داده می شود، گفت: بخش عمده درآمدهای سازمان صرف پرداخت مستمری و بخشی وارد حوزه درمان می شود که این مبلغ در سال گذشته حدود 53 هزار میلیارد تومان بوده است. بالغ بر بیش از 45 هزار میلیارد تومان از بودجه مواونت درمان سرف امور درامی و

غفاری تاکید کرد که از کارشناسی، بدون حمایت دولت، اجرای تصمیم تغییر نظام ارزی دارو امکان پذیر نیست اما با ایفای دولت در این زمینه، فرانشیز دارو تغییر محسوسی پیدا نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا