علمی و پزشکی

بیمه سلامت برای هر سیکل درمان ناباروری چقدر پرداخت می‌کند؟

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره مبلغ پرداختی سازمان بیمه برای درمان ناباروری در هر سیکل توضیح داد.

حال دکتر محمدمهدی در گفتگو با روابط عمومی وی درباره پوشش درمان ناباروری برای هر سیکل ناباروری گفت: هر ساله سه دوره درمان ناباروری با پوشش بیمه ای قابل پرداخت است و برای سال های بعد در قانون سقفی در نظر گرفته نشده است. برای هر سیکل درمان ناباروری در بخش دولتی حدود 5 میلیون و 600 هزار تومان و در بخش خصوصی 9 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت می شود.

و تاکید کرد: البته هزینه خدمات در بخش خصوصی بالاتر از این است اما تعرفه بخش خصوصی و دولتی تا 90 درصد پوشش بیمه ای است. سایر مراکز مانند مراکز عمومی غیردولتی درمان ناباروری با توجه به نوع مالکیت مشمول تعرفه سقف 90 درصدی هستند.

وی افزود: زوج های نابارور می توانند به متخصصین زنان و زایمان و یا مراکز درمانی مراجعه کنند تا در سامانه ما علامت گذاری شوند و بر اساس آن پرداخت ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: قیمت پیشنهادی برخی از مراکز درمان ناباروری 12 تا 14 میلیون تومان به ازای هر مثقال بود که توان پرداخت 9 میلیون و 600 هزار تومان را نداریم.

و تاکید کرد: همچنین ممکن است اقداماتی که در این بسته خدماتی لحاظ نشده است به زوجین ارائه شود و هزینه سیکل درمانی بیشتر شود. به همین دلیل بسیاری از مراکز درمان ناباروری قراردادی ندارند. چون باید طبق مقررات و تعرفه عمل کنند که اعلام می کنند افزایش قیمت برایشان نیست. به همین دلیل همکاری مراکز درمان ناباروری کم شده است اما درصدی را که قانوناً توان پوشش آن را داریم پرداخت می کنیم و حتی مابه التفاوت را هم پرداخت می کنیم. در واقع این بدان معناست که حتی اگر مرکز با ما قراردادی نداشته باشد، باز هم به بیمار می گوییم برای هزینه هایش فاکتور بگیرید و برای پرداخت به ما مراجعه کنید.

و درباره انتقاداتی که برخی مراکز درمان ناباروری نسبت به الزام ارائه سند پرداخت بیمه در برخی از فرآیندهای درمان ناباروری که نیازمند محرمانه است، دارند، گفت: این کار را به صورت ملی انجام دهیم.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا