اقتصادی

پیام‌رسان‌ بومی، عامل بازدارنده در برابر حملات است

وی گفت: شبکه ملی اطلاعات مادر همه شبکه ها است و اینترنت یکی از خدمات این شبکه است. سرویس های کلیدی مانند موتورهای جستجو ، ایمیل و پیام رسان ها بازدارنده حملات در این کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی ، محمد جواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – حمید فتاحی – رئیس شرکت ارتباطات امروز در پردیس ارتباطی بومهن افتتاح شد تا از خدمات و زیرساخت های اصلی ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی کند. زیرساخت ها – از سید ابوالحسن فیروزآبادی – رئیس مرکز ملی فضای سایبری – ، عزت الله اکبری – رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی – و برخی از اعضای خاص شورای عالی فضای مجازی.

در مرحله اول ، مرکز داده با داشتن 1000 سرور قدرتمند ، اقتصاد دیجیتال را با پشتیبانی از سرویس های برنامه ، از جمله پیام رسان های محلی و موتورهای جستجو و تولیدکنندگان محتوا ، مدیریت خواهد کرد. در مرحله اول ، این مرکز که دارای 100 رک در زمینه خدمات پیام رسان و 500 سرور با استعداد و 500 سرور در زمینه خدمات موتور جستجو است ، آماده استفاده است و برای پاسخگویی به نیازهای کاربران و خدمات اقتصادی طراحی شده است. می تواند از طریق توسعه سایر مناطق زیرساختی مانند مناطق ابری و خدمات میزبانی افزایش یابد.

هزینه 400 میلیارد تومان برای پیام رسان ها مبلغ زیادی نیست

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اخباری مبنی بر هزینه 400 میلیارد تومانی پیام رسان ها در این مراسم گفت: روز گذشته گزارش دادیم که 400 میلیارد تومان برای پیام رسان ها در مرکز داده های مادر شبکه ملی داده هزینه کردیم. از زمان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با ظرفیت حدود 684 گیگابیت بر ثانیه ، تاکنون 20 هزار گیگابیت بر ثانیه با سرعت 20 هزار گیگابیت بر ثانیه هزینه شده است.

وی افزود: اقدامات دیگری برای ایجاد 23000 کیلومتر فیبر نوری و چهار مرکز ملی تبادل اطلاعات برای ایجاد شبکه های ارتباطی دائمی انجام شده است. حدود دو سال پیش ، شبکه ملی اطلاعات حدود هزار میلیارد برای پروژه های امنیتی هزینه کرد و بخش خصوصی حدود 100 میلیارد برای شبکه های دسترسی هزینه کرد. لازم به ذکر است که 400 میلیارد حجم صرف شده برای اجرای مرکز داده ، مادر شبکه ملی اطلاعات ، چندان برای ثبات و استقلال شبکه نیست.

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا