علمی و پزشکی

۵ توصیه برای مقابله با دردهای مفصلی در هوای سرد

به گزارش شفاف، این روزها افت شدید فشار هوا می تواند منجر به تورم مفاصل و استخوان های زانو شود و تسکین درد مفاصل را دشوار کند.

با این حال، راه هایی برای مقابله با این درد غیر قابل تحمل ناشی از آرتروز و استفاده از برخی درمان های جایگزین به جز دارو وجود دارد.

به گفته هند، کارشناسان می گویند رعایت این پنج نکته به بیماران کمک می کند تا درد و خشکی مفاصل در روزهای سرد را کاهش دهند:

1. ورزش: هوای سرد باعث انقباض و خشک شدن عضلات و مفاصل می شود که منجر به ناتوانی در ورزش می شود. این افراد فکر می کنند ورزش درد مفاصل را افزایش می دهد. اگر درد زیاد طول نکشید، به افراد توصیه می شود همیشه فعالیت بدنی داشته باشند تا انعطاف و قدرت بدن افزایش یابد.

2. بدن خود را گرم نگه دارید: گرمای خون درد را تسکین می دهد. بنابراین، بیماران باید در زمستان گرم باشند. حمام آب گرم، جوراب و دستکش به تسکین درد کمک می کند.

3. کاهش وزن: در صورت کاهش وزن، فشار روی زانوها و باسن شما کاهش می یابد و در نتیجه فشار کمتری به مفاصل شما وارد می شود. این امر مبارزه با التهاب مفاصل را در زمستان آسان تر می کند.

4. معجزه ماساژ را به خاطر بسپارید: مطالعات اخیر نشان داده است که ماساژ درمانی حداقل به مدت هشت هفته یک بار در هفته می تواند به آرامش عضلات کمک کند.

5. آب فراوان بنوشید: نوشیدن آب فراوان در فصل زمستان برای همه افراد بسیار مهم است. مردم اغلب فکر می کنند که فقط در تابستان نیاز به نوشیدن آب کافی دارند و بدن انسان به دلیل خشکی زمستان به رطوبت بیشتری نیاز دارد. نوشیدن یک فنجان چای داغ یا یک فنجان سوپ می تواند به همان اندازه مفید باشد. نوشیدن هشت لیوان آب در روز بهترین راه برای کاهش درد در فصل سرما است.

همچنین در صورت افزایش درد و ناراحتی ناشی از عارضه مفصلی باید با متخصص و درمانگر مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا