چرا کشو کابینت خود به خود باز می شود

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که کابینت‌های آشپزخانه‌شان پس از مدتی استفاده از آن‌ها با مشکلاتی همچون باز شدن خودبخود کشوها مواجه می‌شوند. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا دلیل بروز چنین مشکلی را بررسی کنیم تا با آگاهی از علت باز شدن خود به خود کشو ریلی کابینت آشپزخانه‌تان بتوانید نسبت به رفع مشکل به وجود آمده اقدام کنید.

علت باز شدن خودبخود کشو کابینت

کابینت‌های آشپزخانه کشوهای متعددی دارند که این کشوها معمولا توسط باز و بسته می‌شوند. یکی از اشتباهات رایج نصاب ها هنگام نصب ریل های ساچمه ای، دقت نکردن به قفل ریل کشو و وظیفه آن است. گاهی اوقات نصاب‌ها هنگام نصب ریل کشو داخل فریم کابینت، آن را ۱ یا ۲ میلی‌متر عقب‌تر از محل دقیق درگیر شدن ریل و فریم آن نصب می‌کنند.

به همین دلیل قسمت بیرونی ریل که روی بدنه کشو نصب می‌شود، هنگام بسته شدن به قفل پلاستیکی موجود در انتهای ریل نمی‌رسد. در واقع، این قفل پلاستیکی روی قسمتی نصب می‌شود که فریم کابینت نصب شده و باید با همدیگر درگیر شوند. به عبارت دیگر، قفل پلاستیکی و ریل کشو به همدیگر نمی‌رسند و به همین دلیل ریل آزاد می‌ماند. تولیدی متین گلاس با بیش از یک دهه سابقه درخشان طراح، تولیدکننده و مجری انواع کابینت در کرج و همچنین ارائه دهنده انواع صفحه کابینت، ورق ام دی اف و ورق هایگلاس در طرح ها و برند های متنوع ایرانی و خارجی می باشد.

دلیل آزاد ماندن ریل کشو ساچمه‌ای آشنا شدید، می‌توان علت باز شدن کشو کابینت را در موارد زیر خلاصه کرد:

نصب ریل به صورت شیب دار

همان طور که اشاره شد، هنگامی که نصاب‌ها ریل کشو را عقب‌تر از محل دقیق فریم و قفل پلاستیکی نصب می‌کنند و در این شرایط با درگیر نشدن قطعه پلاستیکی و بخش انتهای فریم، ریل کشو آزاد می‌ماند. حال اگر ریل به صورت شیب دار روی کابینت نصب شود، در حالت سراشیبی قرار داشته و خودبخود باز می‌شود.

تراز نبودن بدنه کابینت

یکی دیگر از دلایل باز شدن خودبخود کشو تراز نبودن محل نصب بدنه کابینت است. در واقع، آزاد بودن ریل کابینت در نتیجه‌ی درگیر نشدن فریم و قفل پلاستیکی انتهای ریل موجب می‌شود تا در شرایطی که کابینت در محل ترازی نصب نشود، بدنه آن به سمت بیرون شیب داشته باشد و به این ترتیب ریل کشو به صورت خود به خود به سمت بیرون سرازیر شده و باز شود.

در این مطلب دلیل آزاد ماندن ریل کشو روی فریم کشوی کابینت‌ها را بررسی کردیم و گفتیم که به چه علت کشوی ریلی کابینت خودبخود باز می‌شود. با بررسی این دلایل می‌توانید یکی از خود را رفع کنید.

اگر شما نیز تجربه مشابهی از علت باز شدن خود به خود کشو ریلی کابینت آشپزخانه‌تان و نحوه رفع این مشکل دارید، آن را با ما و دیگر کشو کابینت از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه است و به ‌دلیل دسترسی آسانی که دارد، محل مناسبی جهت قرار دادن اقلام و لوازم موردنیاز هر خانه است. احتمالا گاهی برای شما هم پیش آمده که هنگام باز کردن یا بستن کشو، با گیرکردن آن مواجه شده یا با بازشدن مجدد آن روبرو شوید. این یکی از مشکلات رایجی بوده که شما ممکن است تجربه کنید زیرا همواره امکان دارد کشوها پس از مدت‌ها استفاده، دچار خرابی و فرسودگی شوند. در این مطلب به بررسی این می‌پردازیم که علت بازشدن کشو کابینت چیست و چه راه‌حل‌هایی دارد. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شده‌اید این مطلب را از دست ندهید.

جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت ام دی اف تماس بگیرید.

تعمیر ریل کشو ساچمه ای |تعمیر ریل کشو غلطکی

علت‌های بازشدن کشو کابینت

پس از و مدتی استفاده از آن، ممکن است با مشکل باز شدن کشو کابینت به شکل ناگهانی روبرو شوید. ابتدا بررسی کنید که چرا کشوها باز می‌شوند و علت بازشدن کشو کابینت شما دقیقا چیست. علت باز شدن کشو کابینت‌ها معمولا مشابه یکدیگر است و راه‌حل‌های یکسانی نیز دارند. همه‌ی کشوها معمولا با ریل کشوهای ساچمه‌ای باز و بسته می‌شوند. هر زمان که کشو به‌خودی خود باز می‌شود، دلیل آن ممکن است موارد مختلفی باشد.

مواردی که موجب می‌شود بازشدن کشو کابینت به‌طور خودبه‌خود اتفاق بیفتد عبارتند از:

خراب‌شدن ریل کشو

خراب‌شدن ریل کشو می‌تواند از دلایلی باشد که مانع از بسته‌شدن کشو کابینت شده و بعد از مدتی شاهد این خواهید بود که کشو خودبه‌خود باز می‌شود. این ریل‌ها پس از مدتی فرسوده شده و باعث می‌شوند کشو به راحتی باز و بسته نشود. در مورد کشوهای چوبی این مورد بیشتر در فصل تابستان اتفاق می‌افتد زیرا رطوبت موجب بادکردن چوب می‌شود.

در هر صورت برای رفع این مشکل، قبل از انجام هر کاری کشو را خارج کرده تا بتوانید آن را بررسی کنید. ریل کشو را به‌خوبی مشاهده کنید و در صورتی که نیاز است، نسبت به‌تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. شایع‌ترین علت بازشدن کشو کابینت همین است.

قرار دادن اقلام بسیار سنگین درون کشو

هنگامی که وسایل زیادی در کشو قرار می‌دهید، موجب سنگین‌شدن آن می‌شوید. در نتیجه ریل کشو توانایی تحمل این مقدار ظرفیت را ندارد و پس از مدتی خراب می‌شود. خراب‌شدن ریل کشو نیز همانطور که گفتیم باعث می‌شود کشو به‌طور کامل چفت نشود و خودبه‌خود باز شود.

تراز نبودن بدنه کابینت

از دیگر علت‌های بازشدن کشو کابینت آشپزخانه، می‌توان تراز نبودن بدنه کابینت را نام برد. اگر بدنه کابینت یا محل نصب کابینت به سمتی شیب داشته باشد، مانع از بسته‌شدن کامل کشو می‌شود. بنابراین در این هنگام باید نسبت به‌رفع این مشکل اقدام کنید و از یک فرد متخصص بخواهید که مشکل تراز نبودن کابینت شما را حل کند.

نصب ریل به صورت شیب‌دار

گاهی نیز ممکن است مشکل بازشدن کشو کابینت شما، به‌علت این باشد که ریل کابینت به‌صورت شیب‌دار نصب شده و صاف نیست. در صورتی که ریل کشو عقب‌تر از محل دقیق فریم و قفل پلاستیکی قرار گرفته باشد، هنگام باز و بسته کردن کشو، قسمت انتهای فریم با قفل پلاستیکی در یکدیگر چفت نشده و در نهایت کشو به‌خوبی بسته نمی‌شود. برای حل این مشکل نیز باید از یک تعميرکار کمک بگيريد.

خراب‌شدن هنگر کشو

خرابی هنگر یا همان قفل پلاستیکی کشو نیز علت دیگری است که موجب بازشدن کشو کابینت می‌شود. زیرا همانطور که گفتیم، خراب‌شدن هنگر مانع از آن می‌شود که ریل کشو در آن قفل شود و کشو بسته بماند. قفل پلاستیکی را بررسی و در صورت مشاهده آسیب‌دیدگی و ضربه، آن را تعویض کنید. البته بهتر است این کار را به فرد متخصص بسپارید.

راه‌های جلوگيري از بازشدن خود به خود کشو کابینت

اقداماتی که باید جهت جلوگیری از بروز مشکل بازشدن کابینت انجام دهید شامل موارد زیر است:

  • کشو را به‌آرامی باز و بسته کنید و از محکم باز و بسته کردن آن بپرهیزید.
  • کشو را بیش از حد سنگین نکنید.
  • در صورتی که متوجه تراز نبودن بدنه کابینت یا محل قرارگیری آن شدید، پیش از خرابی حتما این مشکل را رفع کنید.
  • تمیزکردن سطوح داخلی و خارجی کابینت کشو نیز می‌تواند تا حدی از خراب‌شدن ریل کشو جلوگیری کند. ممکن است خرده‌های غذا و تکه‌های کوچک هر چیزی در چرخ‌ها، ریل‌ها و پیچ‌ها بیفتند و باعث بروز مشکل در بسته شدن آن شوند. هرازگاهی با یک محلول تمیزکننده، نما و سطح کشو را به‌خوبی پاکسازی کنید و آن را تمیز نگه‌دارید.
  • سعی کنید مانع از دسترسی کودکان به کشوی آشپزخانه و بازی کردن با آن شوید.

سخن پایانی

علت بازشدن کشو کابینت اگر به طور خودبه‌خود باشد، ممکن است آزاردهنده باشد. از این رو در این مطلب مواردی ارائه شد تا بتوانید با مطالعه آن‌ها، علت را بدانید و نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کنید. در پایان باید بگوییم که هنگام مشاهده مشکل، بهتر است از تعمیر خودسرانه کشو و کابینت خودداری کنید و این کار را به‌یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید. زیرا گاهی تعمیر کشو ممکن است کار ساده‌ای نباشد و تخصص خاصی را بطلبد که هر شخص توانایی آن را نداشته باشد. جهت مشاوره رایگان و دریافت قیمت کابینت در کرج تماس بگیرید.

کاربران در میان بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا