علمی و پزشکی

آمادگی هلال احمر برای واکسیناسیون اتباع خارجی/ ارایه خدمات درمانی در زرنج افغانستان

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تداوم مرکز درمانی هلال احمر در زرنج از آمادگی جامعه برای واکسیناسیون خارجی ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بر اساس پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ؛ دکتر کریم همتی ، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) ، با یوهان نس بائر ، رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در ایران دیدار کرد.

در این جلسه رئیس جمعیت هلال احمر در مورد فعالیت های گسترده هلال احمر در کشور و عرصه بین المللی صحبت کرد. تاج. در این زمینه ، ما به وزارت بهداشت کمک کرده ایم و خدمات زیادی در این زمینه ارائه کرده ایم. در این راستا ، 70 درصد واکسن های وارداتی در هلال احمر وارد شده است. در این راستا ، علاوه بر کمک آژانس های داخلی ، سازمان های بین المللی در واکسیناسیون علیه تاج ملی به جمعیت هلال احمر ایران کمک قابل توجهی کرده اند.

وی همچنین در مورد بحران در افغانستان و رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «پس از تشدید درگیری ها در افغانستان در دو ماه اخیر ، هلال احمر کمک های زیادی به پناهندگان افغان کرده و آنها را پذیرفته است. در اردوگاه های موقت “

همتی با اشاره به گذر از مرز شیر ، آخرین وضعیت کمک به مهاجران افغان را توضیح داد و گفت: مرکز درمانی هلال احمر در زرنج افغانستان به دلیل نگرانی های امنیتی تنها سه روز تعطیل بود اما این مرکز بلافاصله و اکنون بازگشایی شد. به بیماران افغان خدمات ارائه می دهد.

یوهان نس بائر نیز در این نشست گفت: “ما مفتخریم که با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنیم و آماده همکاری در همه زمینه ها هستیم.” ما همچنین کمک های فنی و ملی برای مقابله با کرونا و کمک به مهاجران افغان ارائه می دهیم.

موضوع واکسیناسیون مهاجران و پناهندگان نیز در این نشست مطرح شد. همتی در این رابطه گفت: “هلال احمر آماده است تا واکسن را برای خارجی ها برای واکسیناسیون بیاورد و همه پناهندگان مجاز و غیرقانونی واکسینه می شوند تا از شیوع کرونا در کشور جلوگیری شود و از سلامت مهاجران اطمینان حاصل شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا