علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفاف ، دکتر کریم همتی در جلسه شورای معاونین هلال احمر: از 10 اکتبر تا 10 اکتبر امسال ، این کشور 15 میلیون دوز واکسن در هفته ، در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می کند. امیدواریم با این تلاش ها و واکسیناسیون همه مردم ، گامی بزرگ برای ایمن سازی کشور در برابر این بیماری برداشته شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل تسریع واردات واکسن ، کمک معاون اول رئیس جمهور است که به سرعت در جلسات و با مشارکت همه طرف ها مجوز صادر می کند. به لطف این همکاری داخلی و ارتباطات در عرصه بین المللی ، هلال احمر تا کنون به وعده های خود عمل کرده و سعی کرده واکسن ها را به موقع به کشور برساند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به دلیل هجوم گسترده واکسن ها به کشور ، همه دستگاه ها و موسسات دارای واحد به اصطلاح بهداشتی و درمانی باید درگیر واکسیناسیون و نیروهای مسلح در منطقه باشند. و هلال احمر آنها آمادگی خود را اعلام کرده اند و قطعاً قادر خواهند بود بار وزارت بهداشت را از دوش خود بردارند و واکسیناسیون جهانی را تسریع کنند.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: در شهرهای نجف و کربلا مانند سالهای گذشته از زائران توسط هلال احمر خدمات رسانی می شود. در این راستا ، ما از بیمارستان تازه تاسیس نجف برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح مشکلات حوزه منابع مالی اظهار داشت: بخشی از هزینه ثبت نام خودرو در دفاتر متعلق به هلال احمر است ، زیرا یکی از منابع مالی است به طبق قانون ، موسسه حق ثبت نام در دفاتر را دارد. همانطور که مقامات می گویند نیازی به ثبت مالکیت خودرو در دفتر نیست ، برخی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد ، بنابراین از مجلس می خواهیم منابع مالی پایدار را شناسایی کند. ساکنان هلال احمر از شرایط اضطراری اجتناب کنید. از سوی دیگر ، به دلیل جدی بودن واکنش هلال احمر به بیماری همه گیر کرونا در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه شده است که نیاز به منابع مالی هلال احمر را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا