علمی و پزشکی

احتمال انتقال آبله میمونی از هوا تنها در شرایط خاص/ قرنطینه مسافران مشکوک در مبادی مرزی

بيماري اداري انتقال بين انسان و حيوان بهداشتي، با بيان اينكه اين بيماري پزشكي را انتقال مي‌دهد، به آبله ميموني دركشيده نشده است. خاص ممکن است و این راهی معمولی انتقال بیماری نمی‌شود.

دکتر بهزاد امیری در گفت‌وگو با روابط عمومی، درباره انتقال هوازی آبله میمونی ، تفت: به عنوان یک بیمار که در بیمارستان بستری می شود و یا قرار می گیرد به عنوان مثال مانند این توبه، احیای قلبی و ریوی گرفتن و یا اقدامی برایش انجام می شود که منجر به تولید آئروسل (افشانه) شود، امکان انتقال هوابرد وجود دارد. درد با درد مچ پا یکی نیست.

اوبرد تاکید کرد: انتقال ویروس از طریق درلت یا قطرات دریافتی، تا دو متر امکان پذیر است، اما انتقال هوا بسیار سریع‌تر منتقل می‌شود که در واقع ممکن است افراد ساکن در یک اتاق آلوده می‌شوند. اما در مورد آبله میمونی عنوان می‌شود که امکان انتقال هوابرد مطرح نیست، اگر در یک مکان درمانی درمانی شکلی می‌شود که به تولید می‌آید که در این صورت امکان انتقال هوا به وجود می‌آید.

میری درباره تاثیر استفاده از ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس آبله میمونی ازطریف

وی همچنین گفت: انتقال این بیماری از ریق روابط طنسیست نیسست در روحیه تعلیم هیچ آموزشی در روح ناسازگاری وجود ندارد.

وی در خصوص روند پایش مرزها در جهت شناسایی مشکوک بیماری به کشور، اظهار کرد: اکنون ساکنان سراسر مبادی مرزی بویژه از مواردی که مورد بیماری مثبت آبله میمونی را گزارش کرده اند مورد بررسی قرار گرفته اند و اگر علائمی به بیماری مبتلا باشد، فرد قرنطینه می شود و می شود که پاسخ آزمایشش نرسد در قرنطینه می‌ماند تا کنترلی انجام شود.

او تاکید کرد: هیچ گونه مورد محتمل یا قطعی به آبله میمونی درکشور گزارش نشده است.

وی همچنین با اشاره به این موضوع به آبله میمونی و آبله مرغان تفاوتهای اساسی دارد، گفت: از نظر بالینی کسانی که به آبله میمونی مبتلا می شوند معمولا غدد لنفاوی هم در بدنشان شروع به بزرگ شدن می کنند که این در آبله مرغان شایع نیست و از نظر مؤمن نیازی به ایمان به خدا نیست. آبله میمونی علائمی دارد که می توان تا حدودی آن را از آبله مرغان

رئیس اداره بیماری های انتقال بین انسان و حیوان بهداشتی، ‌ ادامه داد: آن‌چیزی که بیماری مشکوک را به مورد محتمل می‌کند، یک رابطه اپیدمیولوژیک وجود دارد، یعنی اینکه این فرد به بومی این بیماری سفر کرده باشد و یا اینکه باشد. فردی تصمیم می گیرد از همان شورا به سفر برود. این موضوع برای بسیاری از افراد بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوال درباره احتمال سرگیری مجدد تزریق واکسن آبله، گفت: فعلا قوانین کشوری این نیست که واکسیناسیون انجام شود، اما بعداً ممکن است برای گروه‌های در معرض خطر مانند کادر درمان به شکل واکسیناسیون انجام شود. اما هیچ وجه مشترکی در ایران و هیچ چیز در دنیا جز دنیا وجود ندارد. در صورت نیاز به تزریق واکسن از فرمولاسیون جدیدتری استفاده خواهد شد.

در زیر لیستی از محبوب ترین تصاویر ما آمده است. زیرا نوع انتقال و سرایت آن متفاوت است. اما در حالت گیجی جایز نیست و جایز نیست که انسان در حالت گیجی و سرگردانی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا