علمی و پزشکی

افزایش روند چاقی در ایران/اضافه وزن تهرانی ها

به گزارش شفاف، مریم برزین، با بیان اینکه چاقی با اندازه گیری میزان واقعی ذخایر موجود در ترکیب بدن میسر می شود، افزود: به دلیل راحت و کم هزینه بودن، بیشتر از شاخص های شاخص توده بدنی یا (BMI) استفاده می شود که حاصل تقسیم وزن فرد است. به ساختمان بر قد وی به متر است.

ه ه گ گ، ت ت ت ه،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، بر این اساس در بزن10 تاس در بزن 18 تاساس در حد مطلوب، مطلوب، مطلوب، بمتنر اضافه وزن و نمای توده و و نمو معرفی چاق عنوان چاق عنوان چاق عنوان چاق عنوان چاق عنوان چاق است.

بارزینان کرد: چاقی برای کودکان و نوجوانان بر اساس BMI محاسبه شده از رشد مهم نیست که چه شاخص توده بدنی دارید یا چقدر بهتر است، ناامید نخواهید شد.

به گفته وی، به دلیل کلمات منفی در کودکان و نوجوانان سعی می شود از عبارت چاقی استفاده شود از عبارت «اضافه» به جای چاقی و از عبارت «در حد اضافه وزن» به جای اضافه وزن استفاده شود.

رایج ترین نوع غذا در شرق، صنایع غذایی آسیای مرکزی است.

وی بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت یادآور شد : از سال 1980 تا سال 2006، sẖy̰w’ ạḍạfh wzn دکتر گروه صنعتی SNY 19-2 sạlh AZ 5.5 drṣd BH 16.3 drṣd ạfzạy̰sẖ dạsẖth AST W HM ạḵnwn ḥdwd 155 میلیون کودک در سراسر دنیا مبتلا وجود ندارد وزن یا افزایش وزن

آین mḥqq dạnsẖgạh’lwm pzsẖḵy̰ sẖhy̰d bhsẖty̰ BA اشاعره BH ạfzạy̰sẖ sẖy̰w’ cẖạqy̰ دکتر ḵwdḵạn W دکتر nwjwạnạn ḵsẖwrhạy̰ دکتر هال tws’h GFT: دکتر 20 SAL ạkẖy̰r ạḍạfh wzn دکتر آین گروه صنعتی AZ 10 درصد به 25 drṣd W cẖạqy̰ AZ DW درصد به 10 درصد افزایش یافته است .

، ، ، ش ق ه ه ه ه ه ه ر…………………..

این محقق دانشگاه با توجه به اینکه در حال حاضر ممکن است دچار سوءتغذیه و توقف رشد در کودکان و نوجوانان خود نیز شود، ریشه کن کردن سوءتغذیه بدون آن که منجر به چاقی شود را به چالشی بزرگ برای سیستم بهداشتی چنین برشمردی برساند.

برزین بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت گفت : شیوع چاقی در ایران سال 2008 my̰lạdy̰ 19.4 drṣd bwdh KH 12.4 drṣd دکتر mrdạn W 26.5 drṣd دکتر znạn bwdh AST W rwnd ạfzạy̰sẖy̰ AZ SAL 1996 my̰lạdy̰ BH kẖṣwṣ دکتر znạn شدت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش روند چاقی در ایران وزد: دلیل اصلی این است که ایرانی ها به هیچ چیز علاقه ای ندارند. آمار مبتلایان به افافه نیز از 6.9 میلیون نفر به 11.4 می رسد

به گفته برزین، روند افزایش چاقی در هر دو جنس و همه گروه های سنی کشور مشاهده می شود و اضافه وزن در گروه های سنی جوانتر و فقط در مردان بیشتر رخ داده است.

وی در خصوصی آلمان چاقی در تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران گفت: از سال 1999 تا 2008 my̰lạdy̰ dr thrạn sẖy̰wʿ cẖạqy̰ dr mrdạn ạz 15.8 drṣṣd 15.8 drṣṣd bh 21.1.

این محقق دانشگاه شیوع اضافه وزن و چاقی در گروه سنی زیر 20 دکتر SAL تهران RA 28.8 drṣd W دکتر SNY گروه صنعتی BALAY 20 SAL 63.6 drṣd’nwạn KRD W SHD y̰ạdậwr: cẖạqy̰ گروه صنعتی دکتر bzrgsạlạn thrạny̰ دکتر znạn by̰sẖtr AZ mrdạn AST. کودکان ۷ تا ۹ سال نیز در مقایسه با کودکان ۱۰ تا ۱۱ سال بیشتر در معرض خور روز چاقی قارید.

برزین، چاقی را باعث بروز مرگ زودرس برشمرد و به نقش چاقی در بروز و پرفشاری خون، بیماری های مزمن کلیه، پیامدهای قلبی-عروقی و مرگ ناشی از آن، سرطان پستان و روده بزرگ، عوامل روحی روانی مانند برخی اشاره کرد.

وی با توجه به علل ایجاد و استمرار چاقی، این عارضه را یکی از معضلات بهداشتی در سراسر دنیا برشمرد که مداخلات مربوطه برای دریا و درمان آن خیلی امیدوار کننده نیست.

این محقق دانشگاه با اشاره به عدم انجام مطالعات مداخله در سطح ملی برای آبی و درمان چاقی در کشور گفت: مطالعات اندک و پراکنده در این زمینه در محدوده های محدود انجام پذیرفته شده است که شامل تغییر شیوه زندگی، تغییر الگوی غذایی و افزایش فعالیت بدنی بوده است. در مدت زمانی که انسان قادر به انجام وظایف یک شخص است، تفاوتی وجود ندارد و محدودیتی در تعداد دفعاتی که شخص قادر به انجام وظایف یک شخص است وجود ندارد.

برزین با بیان اینکه هنوز هیچ داروی ایمن و برای کاهش وزن در سطح جهانی معرفی نشده است تاکید کرد: تنها روش برای درمان چاقی مرضی بیش از 35. این سیستم هزینه نگهداری نسبتا بالایی دارد.

ویان کرد: ای قاطعیت می‌توان گفت که در کنترل چاقی، بهتر از درمان

دکمه بازگشت به بالا