علمی و پزشکی

بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

طبق گفته Raista Saludkomova ، شفاف معتقد است که تغذیه مناسب کلید سلامتی است. علاوه بر توجه به میزان پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، توجه ویژه به میزان فیبر موجود در آن نیز ضروری است.

الیاف دهان پلی ساکاریدهایی هستند که در گیاهان ذخیره می شوند ، هضم نمی شوند و در معده ، روده کوچک جذب نمی شوند و به مقدار کم در روده بزرگ تخمیر می شوند. اگرچه مقدار قابل توجهی فیبر توسط بدن جذب نمی شود ، اما وجود آن برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم است.

از طرف دیگر ، خوردن غذاهای غنی از فیبر به حرکت مواد در دستگاه گوارش کمک می کند و همچنین به افراد کمک می کند تا به دلیل احساس سیری در بدن وزن کم کنند. فیبر در میوه ها ، سبزیجات و حبوبات به وفور یافت می شود.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که افراد باید توجه ویژه ای به افزودن فیبر به رژیم غذایی خود داشته باشند. به طور کلی ، یک فرد بزرگسال باید روزانه 38 گرم فیبر و یک زن 25 گرم فیبر مصرف کند.

غذاهای غنی از فیبر که می توانند در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند عبارتند از:

۱- تمشک: میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. علاوه بر این ، تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است که حداکثر مقدار آن میوه است.

۲- گرالمورت: مطالعات نشان می دهد که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است و مصرف آن به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کند.

۳- عدس: 25٪ عدس حاوی فیبر است که بالاترین میزان فیبر در بین حبوبات است. علاوه بر این با افزودن عدس به رژیم غذایی می توانید نیاز بدن خود به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم را برطرف کنید.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیاز بدن به فیبر

۴- آجیل و دانه ها: آجیل و دانه ها تقریباً در همه آنها درصدی فیبر دارند. با این وجود ، غذاهای پر فیبر شامل پسته ، بادام ، و دانه های آفتابگردان است.

۵- نان: نان از انواع غلات مانند گندم ، جو و ذرت تهیه می شود. نان های سبوس دار بهترین منبع فیبر هستند. نان همچنین یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.

دکمه بازگشت به بالا