علمی و پزشکی

جزئیات ایجاد “شبکه درمان ناباروری” و “صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاجِ قابل درمان”

معاون درمان وزارت بهداشت جزئیات ایجاد شبکه درمان ناباروری در کیشور و همچنین صندوق حمایت از بیماران سخت درمان را تشریح کرد.

دکتر سعید کریمی در گفتگو با روابط عمومی، درباره جزئیات شبکه درمان ناباروری در کیشور گفت: در شبکه درمان ناباروری، مراکز و خدمات درمان ناباروری به سه سطح تقسیم می شود. سطح اول همان پزشکان عادی، عمومی، ماماها و…. اگر در این سطح تشخیص داده شود که بیمار نیاز به درمان تخصصی تری دارد به سطح دو ارجاع داده می شود که شامل متخصص زنان، اورولوژیست، آزمایشگاه تخصصی و … است که 85 درصد موارد ناباروری در سطح دو حل می شود.

وی افزود: در عین حال 15 درصد موارد نیاز به ارجاع به درمان ناباروری سطح 3 است که شامل IVF و سایر اقدامات درمانی است.

کریمی بایان کینک در کیل کرد درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است، وی ادامه داد: 90 درصد هزینه خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه های بخش دولتی است. در بخش خفیس هم مسوب شد که ک.

کریمی همچنین گفت: در حال حاضر 100 مرکز با سه سطح درمان ناباروری در کشور وجود دارد و یک سطح نیز مانند کلینیک ها و … است. سطح دو تا کنون وجود نداشت و اکنون مقررات مربوط به آن را تدوین کرده ایم و قرار است هر دانشگاه علوم پزشکی حداقل یک مرکز برای درمان ناباروری سطح دو داشته باشد. یعنی حداقل 64 سطح مرکزی ایجاد شود. پس از ابلاغ آیین نامه، مراکز سطح دو به تدریج تا پایان سال به مراکز سطح دو درمان ناباروری اضافه می شود.

وی در ادامه از صندوق حمایت از بیماران لاعلاج صحبت کرد. حدود 5 هزار میلیارد تومان در این صندوق برای پوشش درمان بیماران صعب العلاج اختصاص یافته است. باید توجه کرد این جعبه شامل بیماران صعب العلاج و قابل درمان است. در مرحله اول پوشش بیماری هایی را که در گذشته تحت پوشش بودند تکمیل می کنیم و سپس بیماری هایی را که تاکنون تحت پوشش نبوده اند اضافه می کنیم. این مراحل فرآیندی است که در حال حاضر در حال انجام است.

وی افزود: از آنجایی که موضوع جدید است پس از تصویب در مجمع باید اساسنامه تدوین شود، بیمه بررسی و سپس به تصویب دولت برسد که این اقدامات اخیرا انجام شده است. معاونت پزشکی نیز بسته خدماتی را به شورای عالی بیمه ارائه کرده است تا تحت پوشش شورای عالی بیمه قرار گیرد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا