علمی و پزشکی

عوارض اعمال تغییر رنگ و کاشت نگین در چشم

فارابی دستیار بیمارستان چشم پزشکی با تاکید بر لزوم انجام کلیه جراحی های چشم توسط متخصصین گفت: بسیاری از عوارض ناشی از انجام این عمل ها در مکان های ناآشنا برای افراد خطرناک است و عوارض آن جبران نمی شود.

دکتر سید محسن رفیع زاده در گفتگو با روابط عمومی، وی درباره انجام عمل جراحی زیبایی چشم مانند تغییر رنگ چشم یا کاشت اسکار روی چشم گفت: این نوع جراحی چشم توصیه نمی شود. برای تغییر رنگ دائمی چشم ها استفاده از لنز مصنوعی و گذاشتن دائمی آن در چشم ضروری است.

وی افزود: مدتی در دنیا و کشور این عمل انجام می شد اما بعدها مشخص شد که این وسایل که داخل چشم قرار می گیرند می توانند عوارضی مانند آب مروارید یا آب سیاه و بعد از آن ایجاد کنند. ، عمل برای تغییر رنگ چشم انجام می شود. لغو شد استفاده از عینک توصیه نمی شود.

و ادامه داد: در برخی از عمل های جراحی مانند بلفاروپلاستی که بیماران برای برداشتن پشت پلک به آن مراجعه می کنند، در صورتی که قبل از جراحی بیمار به طور کامل معاینه شود و خود عمل با تکنیک صحیح انجام شود، توصیه می شود که انجام شود. اما در سال های اخیر موجی از تقاضا برای این روش جراحی به وجود آمده است و حتی متوجه شده ایم که این عمل حتی در مکان های ناآشنا به جز اتاق عمل مانند آرایشگاه ها نیز انجام می شود که توصیه نمی شود. اصلا

رفیع زاده با هشدار نسبت به خطرات انجام جراحی زیبایی در مکان های ناآشنا و توسط افراد غیرمتخصص، تاکید کرد: انجام این عمل ها در مکان های ناآشنا عوارض زیادی مشاهده شده و برای افراد خطرناک است. افراد باید برای بلفاروپلاستی با پزشک مشورت کنند و این عمل را در یک مرکز پزشکی انجام دهند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا