اقتصادی

فهرست «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» ۱۹ بانک منتشر شد

فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با 19 بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی به همراه فهرست تسهیلات و تعهدات بانک های بزرگ و غیرجاری «خاورمیانه» و «سرمایه» توزیع شد.

به گزارش ما، بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس اطلاعیه های قبلی این بانک، تعداد تسهیلات و تعهدات بانک های بزرگ «سرمایه و خاورمیانه» و «تسهیلات و تعهدات افراد مرتبط» 19 بانک و موسسه اعتباری خواهد بود. به شرح زیر توزیع شود.

همچنین اطلاعات مربوط به «تسهیلات و تعهدات گروه» و «تسهیلات و تعهدات افراد مرتبط» 11 بانک باقی مانده در حال کشف و بررسی است و متعاقبا منتشر خواهد شد.

بر این اساس، «فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» 19 بانک و مؤسسه اعتباری به همراه فهرست تسهیلات و تعهدات بانک های بزرگ و غیرجاری «خاورمیان» و «سرمایه» قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است در اجرای اقدامات مقرر در قسمت اول بند «د» ذیل تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کیشور مبنی بر لزوم انتشار اطلاعات و جزئیات می باشد. مربوط به تسهیلات و تعهدات طایفه و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط پرداختی توسط هر یک از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از تعیین مصادیق آن در شورای پول و اعتبار و به موجب مصوبه جلسه مورخ 31/3/1401 شورای پول و اعتبار، به ویژه بر این اساس است. مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر یک از ذینفعان یا اشخاص وابسته که مبلغ آن حداقل یک هزار میلیارد ریال است، به عنوان نمونه به ترتیب مندرج در قسمت اول بند «د» ذیل تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کیشور به حساب می آید.

در نهایت می توان تاکید کرد که این بانک پس از بررسی، اعتبار سنجی، در چارچوب مقررات و مصوبات قانونی، آمار و اطلاعات مربوط به «تسهیلات و تعهدات طایفه» و «تسهیلات و تعهدات افراد مرتبط» شبکه بانکی کیشور قرار دارد. و استانداردسازی هر فصل با وارد کردن اطلاعات در پایگاه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا