علمی و پزشکی

هزینه بهترین روش درمان کیست مویی چقدر است؟

هزینه جراحی کیست مو

مو در قسمت های مختلف بدن شما زیر پوست می ماند و باعث آکنه و عفونت می شود که معمولاً پس از مدتی خود به خود برطرف می شوند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

این مورد در مورد کیست موی مقعد یا سینوس های پیلونید اتفاق نمی افتد. کیست مو یک بیماری است که در دم درست بالای خط لگن ایجاد می شود.

بازگشت مو به پوست در این ناحیه باعث ایجاد حفره یا حفره ای در زیر پوست می شود که مملو از عفونت ، مو و بقایا است و در نتیجه باعث ایجاد آبسه می شود.

با پیشرفت عفونت ، این لوله ها به سطح پوست مقعد می آیند و سوراخ ترشح و عفونت در پوست مقعد را مشاهده می کنید.

برای درمان این بیماری ، لازم است عفونت ها و زائده های زیر جلدی به طور کامل تخلیه و درمان شوند. کیست مو بیشتر در مردان و زنان جوان مبتلا به ریزش مو دیده می شود ، اما علت دقیق این عارضه هنوز ناشناخته است.

چرا بیماران به موقع نمی آیند؟

یکی از دلایل ایجاد عفونت و پیچیده شدن روند درمان عدم مراجعه به موقع برای درمان کیست مو است. بیماران مراجعه به پزشک را به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی از بیماری ، ترس از جراحی ، هزینه عمل کیست مو و موارد دیگر به تاخیر می اندازند.

بسیاری از بیماران همچنین سعی می کنند خود درمانی کنند و کیست پیلونید را با آنتی بیوتیک ها یا داروهای خانگی که معمولاً بی اثر هستند ، بردارند. این روشها تنها به کاهش موقت علائم بیماری کمک می کند و برای درمان نهایی باید جراحی و کیست موی لیزری را انتخاب کنید.

تا انتهای مقاله با ما باشید و نگاهی دقیق تر به این بیماری و روش های درمان آن بیندازید:

علائم کیست مو چیست؟

شدت علائم کیست مو بسته به حاد یا مزمن بودن عارضه می تواند متفاوت باشد. اما شایع ترین علائم این بیماری عبارتند از:

  • ایجاد برآمدگی حساس به تماس در بالای مقعد
  • این تورم و قرمزی ناحیه است
  • درد و التهاب
  • چرک و خستگی
  • مالاریا

از کجا می دانیم چنین عارضه ای داریم؟

کیست مو ممکن است در مراحل اولیه و قبل از پیشرفت عفونت بدون علامت باشد یا بیمار فقط یک یا دو مورد از علائم فوق را تجربه کند.

بنابراین ، اگر به مدت طولانی نشسته اید ، مو دارید یا اضافه وزن دارید ، لباس تنگ و … بپوشید ، در صورت مشاهده علائم فوق ، با یک متخصص تماس بگیرید و کیست مو را بررسی کنید.

بهترین قیمت برای درمان کیست مو چقدر است؟

به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

انتخاب پزشک متخصص با تجربه کافی در درمان این عارضه بخش مهمی از درمان است. بنابراین ، قبل از انتخاب پزشک ، حتما سوابق درمان موفقیت آمیز وی را بررسی کنید. مراجعه به جراح عمومی متخصص در این زمینه انتخاب خوبی است.

برای مراجعه به بهترین متخصص کیست مو در تهران ، کلینیک پایتخت را به شما پیشنهاد می کنیم که می تواند بیش از 90 درصد مراجعه کنندگان را از طریق نظرسنجی ها راضی کند.

پس از بررسی ناحیه آسیب دیده ، پزشک در صورت لزوم تعدادی آزمایش را تجویز می کند و بهترین درمان را برای این بیماری توصیه می کند.

این وضعیت معمولاً با معاینه بالینی قابل تشخیص است ، اما گاهی اوقات برای تشخیص قطعی و دیدن مسیر سینوس های تجویز شده توسط پزشک ، آزمایشات سونوگرافی یا اسکن لازم است.

جراحی کیست مو

جراحی کیست مو به دو صورت باز و بسته و تحت بیهوشی انجام می شود. اگر پزشک جراحی را توصیه کند ، بیمار معمولاً یک روز قبل در بیمارستان بستری می شود.

در جراحی باز ، پزشک از چاقوی جراحی برای برش سینوس و برداشتن عفونت استفاده می کند. هرچه عفونت پیشرفته تر و بیشتر رخ دهد ، سوراخ بزرگتر می شود.

عمل جراحي

پس از برداشتن کامل کیست مو ، زخم بدون بخیه باز می ماند و با بانداژ پر می شود. این دوره بهبودی بعد از عمل حدود 2 ماه است و در این دوره باید تعویض پانسمان و درمان زخم های بعد از عمل انجام شود.

معمولاً پزشکانی که تجربه کافی در جراحی بسته لیزری کیست مو یا این عارضه ندارند از روش باز استفاده می کنند. در جراحی بسته ، پس از برداشتن کامل سینوس ، زخم با بخیه بسته می شود ، بنابراین به آن عمل کیست مو بسته می گویند.

مراقبت های بعد از عمل

هر دوی این روش ها نیاز به مراقبت و پانسمان بعد از عمل دارند:

  • با استفاده از کیست روی مو ، بیمار نمی تواند در روزهای اول این کار را انجام دهد و برای انجام آن باید به پزشک یا شخص دیگری مراجعه کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت و بیماری ، طبق دستور پزشک آنتی بیوتیک و مسکن مصرف کنید
  • کاری را انجام ندهید که به منطقه عمل فشار وارد کند
  • برای نشستن از توالت و بالش دونات استفاده کنید
  • شستشوی زخم و تعویض به موقع پانسمان
  • از شوینده های معطر استفاده نکنید

درمان کیست مو با لیزر

جراحی کیست لیزری سرپایی تحت بی حسی موضعی به عنوان درمان نهایی این عارضه شناخته می شود.

در روش لیزر ، با انعکاس یک پرتو لیزر به داخل سینوس ، یک برش کوچک ایجاد می شود و عفونت و محصولات باقی مانده دفع می شوند ، نیازی به بستری شدن و دوره بهبودی طولانی مدت نیست.

به طور کلی روش لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی کیست مو دارد و به همین دلیل جایگزین جراحی شده است. این مزایا عبارتند از:

مزایای

  • این عمل بدون نیاز به بیهوشی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود
  • نیازی به گذراندن دوره توانبخشی طولانی نیست و بیمار می تواند روز بعد از عمل به کار روزانه خود بازگردد
  • درد و خونریزی بسیار کمی وجود دارد
  • احتمال عود بیماری بسیار کم است
  • هیچگونه عوارض جانبی لیزر وجود ندارد
  • نیازی به لباس پوشیدن نیست

هزینه کیست مو و جراحی لیزر

برای تعیین هزینه دقیق درمان کیست مو ، لازم است وضعیت کیست مو و همچنین شدت عفونت بررسی شود. بنابراین ، نمی توان هزینه دقیق بیمار را بدون معاینه اعلام کرد.

بسیاری از بیماران تصور می کنند که هزینه لیزر کیست مو بسیار گرانتر از عمل جراحی است ، اما اگر هزینه های جراحی مانند بستری شدن ، دوره بهبودی طولانی مدت و مراقبت های بعد از عمل را در نظر بگیریم ، اینطور نیست.

تنها تفاوت بین لیزر و جراحی این است که بیمه های اجتماعی هزینه جراحی کیست مو (در بیمارستان دولتی) را پرداخت می کند ، اما هزینه جراحی بواسیر با لیزر فقط توسط برخی بیمه های اضافی تامین می شود.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا