اقتصادی

وزیر صمت سامانه جدیدی برای فروش خودرو معرفی کرد

در حالی که وعده‌ها برای حذف قرعه کشی خودرو تایید می‌شود، امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از سامانه‌های جدید صحبت و اعلام کرده است، به معنای شفاف‌سازی فرآیند تولید خودرو، فروش همه خودروها به «سامانه فروش یکپارچه» می‌شود اما قرعه کشی خودرو را حذف کرد. قوت در دستور کار وزارت صمت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، اولین بار اوایل دی ماه سال گذشته بود که صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های طراحی‌شده اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ عرضه خودرو با مصرف خواهد شد و به این ترتیب خودروهای دیگر نیز حذف خواهند شد.

به تاکید وزیر صمت و همچنین خودروسازان، برنامه‌ها اینگونه طراحی می‌شوند که در سال ۱۴۰۱ تولید خودرو افزایش می‌یابد و از محل همین افزایش تولید، به‌تدریج قرعه کشی خودرو حذف می‌شود.

س از آن در اسفندماه سال گذشته فاطمی‌امین نیز اعلام کرد: اواسط سال ۱۴۰۱ سال اینطور نیست که از ابتدای ۱۴۰۱ قرعه کشی نمی شود. چراکه هنوز تولید در حال رشد است و با استفاده از آن دارد. اما در عین حال چیزی به نام بخشش وجود ندارد و تجارت معینی وجود ندارد. این صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت کاملاً مشخص شده بود، اما پس از اجرای خودروی طرح‌های سازان در سال جدید، بسیاری از رسانه‌های موجی به راه انداختند که در سال‌های جدید دیگر پدیده‌ها به نام «قرعه کشی خودرو» وجود ندارد؟

به دنبال جریان این جریان، آخرین روزهای ماه، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تولید 1.4 میلیون خودرو منجر به حذف قرعه کشی خواهد شد، گفت: حذف قرعه کشی خودرو از سال جدید از جمله برنامه‌هایی است که سوی وسیر سمت اعلام شده و سوری سیت بز کوهی سایگا و پیشینیان آن نیز برنامه زمینی خاص خود را داشتند.

فرق اولی و آخری چیه؟ در این نشست مدیران بازار و فروش این گروه صنعتی بر این نکته تاکید می‌کند که قیمت هر کالایی قیمت تمام‌شده به ایجاد زیر سوداگرانه برای آن تبدیل می‌شود، اعلام کرد که باعث افزایش مصرف خودروهای پرتیراژ می‌شود که از قیمت‌های کارخانه‌های آنها تا قیمت بازار استفاده می‌کنند. ما می خواهیم ارزش جدول را افزایش دهیم، باید تعداد معامله گران را افزایش دهیم و می خواهیم کیفیت بازار را افزایش دهیم.

انتقال فروش همه خودروها به «سامانه فروش یکپارچه»

عصر سه شنبه همزمان با عید سعید فطر، سیدرضا فاطمی امین، از ۱۸ اردیبهشت ماه عرضه کننده خودرو را سارفا از طریق سامانه خدمات قرعه کشی انجام می دهد نه تعالی، نه تعالی، نه تعالی، نه تعالی، نه تعالی، نه تعالی، نه تعالی.

او در بخشنامه‌های خطاب به سازمان حمایت اعلام کرده است: تا ایجاد توازن در مصرف و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه کشی خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تا تاریخ ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساخته شود و همه خودروها از تاریخ ۱۴۰۱/۱۰۱/۲۵ تولید شوند. 2/18 پیشنهاد خودرو را با هماهنگی آن سازمان و صرفاً از طریق سامانه سامانه قرعه کشی انجام می دهد تا ضمن ایجاد شفافیت نظر، امکان عرضه عادلانه تر برای تمام خودروهای تولیدی ارائه شود.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، «وزارتخانه از همان ابتداي تصدي سکانداري اين وزارتخانه راهبردي از سوي سيدرضا فاطمي‌امين، پيرو علاقه‌مند به مردم، مخالفت با ادامه روند کنوني قرعه کشي فروش خودرو، اصلاح روند و تلاش براي حذف آن را در دستور کار قرار داد. کار قرارداد و بر اساس همین قاعده نیز وزیر «حذف خودروی قرعه کشی» را از برنامه‌های جدی وزارتخانه اعلام کرد و همچنین برنامه‌ها را در همین مسیر طراحی‌شده و ایجاد سامانه فروش یکپارچه خودرو نیز بر همین اساس بوده است.

همچنین در اجرای بند «۵» دستور هشت‌ماده‌ای رئیس‌جمهوری (موضوع نامه شماره ۱۶۱۸۹ مورخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰) در خصوص خودرو، برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت‌مندی مردم مبنی بر اینکه در اسرع وقت اصلاح و شفاف‌سازی در آن صورت می‌گیرد، می‌شود. ایجاد می‌شود در زمان عرضه و مصرف خودروهایی که می‌توانند به حذف قرعه‌کشی نیاز داشته باشند، قرعه کشی تاریخ خودرو توسط سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و خریداران پزشکان تولید می‌شود. را با هماهنگی آن سازمان و تنها از طریق انجام سامانه خدمات قرعه کشی ارائه می دهد تا ضمن ایجاد شفافیت نظر، امکان عرضه عادلانه تر برای تمامی خودروهای تولیدی فراهم شود.

نکته‌هایی که باید توجه به آن‌ها باشد این است که تنها برخی از خودروسازان آن‌ها هم به‌صورت موازی اقدام به فروش خودرو از طریق قرعه کشی می‌کنند که علاوه بر شفاف‌سازی روند فروش خودروی آن‌ها، سایر خودروسازها نیز مکلف به عرضه خودرو از طریق «سامانه فروش یکپارچه خودرو» می‌شوند. .

بدیهی است اصلاح ساختار یک رویه صنعتی آن‌ها در موضوعاتی مانند تولید خودرو، فرآیندی یک‌شبه یا یک ماهه نیست، بلکه روندی کمتر از میان‌مدت و نیاز به برنامه‌ریزی، چند قطعه و آماده کردن خط تولید برای افزایش تولید است. این مهمترین بخش برنامه امروز است.

از آنجایی که قرعه کشی فروش خودرو تا نهایی اصلاح اصلاح می شود، چند ماه زمان می برد و با توجه به ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف کنندگان در دوره های مختلف می شود، در همین مدت محدود نیز روند قرعه کشی خودرو اصلاح می شود و شفاف تر می شود و اصلاح می شود. دلالی و سوداگری یک عده خاص مانع شده و خودروهای تولیدی به دست خرداران واقعی است.

بر اساس دستور وزیر صمت، فروش خودرو از این پس نه از طریق قرعه کشی در شرکت های خودروسازی در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به صورت شفاف انجام می شود.

نور می‌شود افزایش تولید خودرو، راهبرد اصلی وزارت صمت است اما شفاف‌سازی عرضه خودرو (چه قرعه کشی و چه غیر قرعه کشی) مسیر دیگری است که باید همه خودروسازان آن را انجام دهند. هیچ تعریف روشنی از اینکه چه چیزی حق تقدم را تشکیل می دهد وجود ندارد. بنابراین وزارت صمت وظیفه خود می‌داند نسبت به اجرای طرح شفاف خودرو اقدام کند.

هدیه مردم زلالی غذا و زیبایی غذا و زیبایی غذا و زیبایی غذا است. بنابراین هدف از صدور دستور به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه کشی فروش خودرو و حفظ حقوق واقعی است و به طبع قرعه کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.»
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا