علمی و پزشکی

چند پیشنهاد ساده و کاربردی برای کاهش مصرف سوخت

هر صاحب خودرو می داند که خودرو برای روشن شدن نیاز به سوخت دارد. قیمت تمام شده سوخت در سال های اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و رانندگان به طرق مختلف سعی در کاهش مصرف سوخت دارند.

راه های کاهش مصرف سوخت

از سوی دیگر میزان مصرف سوخت در سال های اخیر نشان می دهد که این روند رو به افزایش بوده و روز به روز در حال افزایش است. بنابراین نه تنها مدیریت مصرف سوخت برای سود شخصی، بلکه حفاظت از سرمایه ملی و ثروت عمومی ضروری است.

بیشتر بخوانید:

طبق آماری که اخیرا منتشر شده مصرف سوخت سالانه 8 تا 9 درصد افزایش می یابد و این ارقام در هر دهه دو برابر می شود. یکی از مهم ترین راه های کاهش مصرف سوخت، تنظیم موتور و نگهداری به موقع و سیستماتیک آن است.

از جمله عوامل کاهش مصرف سوخت و مدیریت آن می توان به تعویض به موقع فیلتر هوا، استفاده از فیلتر هوای استاندارد، استفاده از سوخت متناسب با سطح تکنولوژی و نیاز خودرو، سرعت مناسب و سبک رانندگی صحیح اشاره کرد. نکته مهم دیگری که مفید تلقی می شود این است که خودرو در دنده مناسب قرار دارد.

همچنین راننده باید بتواند شرایط و موقعیت های مختلف را به خوبی تشخیص دهد تا از شتاب گیری غیر ضروری جلوگیری شود. علاوه بر موارد فوق می توان به پرهیز از توقف های غیر ضروری، تعویض به موقع روغن موتور، تنظیم لاستیک ها و پرهیز از بارهای سنگین اشاره کرد که مفید و ساده اما کاربردی هستند..

5858

دکمه بازگشت به بالا