اقتصادی

رشد تجارت جهانی به ۳ درصد کاهش یافت

SAZMAN TJART JEHANI JESHIBINI RASHD TJARAT JJANI DAR SAL ۲۰۲۲ را در بحبوحه کوید کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی، سازمان تجارت جهانی (WTO) امروز سه شنبه پیش بینی خود را برای رشد تجارت جهانی در سال جاری از 4.7 درصد به دلیل تأثیر جنگ روسیه و یک درصد کاهش داد و نسبت به یک بحران احتمالی احتمالی ناشی از افزایش قیمت ها هشدار داد. .

در گزارش ناظر جهانی آمده است که این درگیری که اکنون در هفت هفته خود قرار دارد، به اقتصاد جهان در یک نقطه حساس آسیب وارد می‌شود زیرا همه‌گیری ویروس‌ها و به‌طور خاص محدودیت‌های چین، همچنان بر بهبودی تأثیر می‌گذارد.

انگوزی اوکونجوایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی در یک کنفرانس خبری با ارائه این یافته ها گفت: طنین اقتصادی این درگیری بسیار فراتر از مرزهای این کشور خواهد بود. اکنون واضح است که آسیب مضاعف همه گیری و جنگ، زنجیره های تامین را مختل کرده، فشارهای تورمی را افزایش داده و انتظارات برای تولید و رشد تجارت را کاهش داده است.

این رایج ترین نوع رشد در جهان امروز نیست. اوکونجوایویلا همچنین نسبت به یک بحران غذایی به دلیل مشکل در شناسایی موارد و روسیه که هر دو تامین کننده عمده غلات و سایر کالاها هستند، هشدار می دهیم که این موضوع می تواند محدود شود از حدود 35 وارد کننده آفریقایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

رابرت کوپن، اقتصاددان ارشد سازمان تجارت جهانی گفت: مجموعه شرایط بسیار دشواری در اقتصاد جهانی وجود دارد اما تجارت پذیرش است و هشدارها درباره پایان جهانی شدن بی اساس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا