آیا گوشی آنر تحریم است؟

بر اساس گزارش روزنامه‌ی واشنگتن پست، سازمان‌های فدرال آمریکا مانند پنتاگون و وزارت بازرگانی بر سر قرار دادن شرکت آنر در لیست سیاه دولت آمریکا اختلاف نظر دارند. در این گزارش آمده که مقامات ارشد وزارت بازرگانی، امور خارجه، انرژی و پنتاگون هفته‌ی گذشته جلسه‌ای برای قرار دادن آنر در لیست سیاه برگزار کرده‌اند.

در این جلسه پنتاگون و وزارت انرژی موافق این تصمیم بوده‌اند ولی مقامات وزارت بازرگانی و امور خارجه مخالفت خود را با این کار ابراز کرده‌اند. اگر شرکت آنر در این لیست قرار بگیرد، بدون بهره‌گیری از مجوز دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند از تکنولوژی‌های آمریکایی استفاده کند.

هواوی در سال ۲۰۱۳ آنر را برای رقابت با دیگر برندهای چینی مانند شیائومی معرفی کرد. حدود ۳ سال بعد، هواوی اعلام کرد که گوشی آنر ۸ را راهی بازار آمریکا می‌کند و با این کار می‌خواست ببیند که آیا می‌تواند از محبوبیت گوشی‌های خود در بازار آمریکا بهره ببرد یا نه. ماه گذشته، آنر اولین پرچم‌داران طراحی و ساخته شده بعد از جدایی از هواوی را معرفی کرد که ابتدا راهی بازار چین و سپس راهی بازارهای جهانی می‌شوند.

شاید هنوز هم افرادی هواوی و آنر را یکی بدانند اما برند آنر زیرمجموعه شرکت فناوری و مخابراتی هواوی است که دفتر مرکزی آن واقع در شنژن چین است. قیمت گوشی آنر معقول و منصفانه است و همچنین از مشخصات سخت افزاری خوب و کارایی بالایی بهره‌مند هستند. محصولات آنر فقط به گوشی های هوشمند ختم نمی‌شود، تبلت و گجت های هوشمند از دیگر محصولات آنر است. کمپانی آنر در سال 2013 رسما تاسیس شد و در سال 2014 اولین گوشی آنر یعنی honor 3c به بازار مویایل در مالزی عرضه شد و فروش خود را از فروشگاه اینترنتی  Flipkart هند آغاز کرد و پس از آن برای تحقق هدف فروش جهانی به بازار اروپا نیز معرفی شد. گسترش فروش گوشی های آنر سبب شد تا در سال 2015 در 74 کشور جهان به فروش رسد

در سال ۲۰۱۹، دولت ترامپ نام هواوی که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی بود، به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مطرح کرد. مدتی بعد، مدیر مالی هواوی با اتهاماتی نظیر دور زدن تحریم‌ها روبرو شد و برای مدتی در کانادا به زندان افتاد. او همچنان در کانادا است و در انتظار حکم استرداد به آمریکا به سر می‌برد.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از دولت بایدن می‌خواهند که با تحت فشار قرار دادن شرکت‌های چینی، جلوی بزرگ‌تر شدن چین به عنوان یک تهدید در صنعت تکنولوژی را بگیرد. ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا از وزیر بازرگانی آمریکا خواستند که آنر در لیست سیاه این وزارت قرار بگیرد و هواوی را متهم کردند که با فروش آنر قصد دارد محدودیت‌های آمریکا را دور بزند.

هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا نه‌تنها دیگر نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های خود استفاده کند، بلکه برای تامین قطعات هم با مشکلات زیادی روبرو شده است. مثلا اگرچه گوشی پرچم‌دار هواوی P50 از اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد، اما مدل ۴G این تراشه برای گوشی مورد نظر استفاده شده است. در ضمن به دلیل این تحریم‌ها، آمار فروش گوشی‌های هواوی افت قابل توجهی داشته‌اند و نام این شرکت دیگر در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی‌شود.

منبع: شرکت آنر قبلا اعلام کرده بود که تا آخر سال ۲۰۲۱ یک گوشی با پشتیبانی از سرویس‌های گوگل راهی بازار می‌کند. براساس گفته‌های حساب کاربری رسمی شرکت آنر، گوشی آنر 50 با پشتیبانی از سرویس های گوگل در تاریخ ۲۶ اکتبر یا ۴ آبان ماه در اروپا راهی بازار می‌شود. را در سایت تکنولایف مشاهده کنید.

آنر X8 |آیا گوشی های آنر گوگل دارند

آنر تایید کرد که گوشی آنر 50 با پشتیبانی از سرویس‌های گوگل در آبان ماه راهی بازار می‌شود.

گوشی آنر 50 به این شرکت کمک می‌کند تا بار دیگر بتواند به عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندها در کشور چین شناخته شود. البته کاربران چینی می‌توانند از هر دو گوشی آنر 50 و آنر 50 پرو استفاده کنند و این در حالی است که کاربران دیگر کشورها تنها گوشی آنر 50 را در اختیار خواهند داشت.

مدل پایه گوشی آنر 50 به تراشه اسنپ‌دراگون 778G مجهز شده و با شبکه 5G هم سازگار است. این گوشی با اندروید ۱۱ و پشتیبانی از سرویس‌های گوگل راهی بازار خواهد شد. دوربین اصلی گوشی آنر 50 از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی آن هم حسگر ۳۲ مگاپیکسلی خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های گوشی آنر 50 می‌توانیم به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات اشاره کنیم. شارژ سریع این گوشی می‌تواند در مدت زمان ۲۰ دقیقه ۷۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند.

شرکت آنر از چند سال پیش به واسطه تحریم‌های هواوی مورد تحریم قرار گرفت و به همین دلیل گوشی‌های جدید آن نمی‌توانستند با سرویس‌های گوگل راهی بازار شوند. از طرف دیگر شرکت‌های تراشه ساز دنیا هم قطعات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های آنر و هواوی را تامین نمی‌کردند. هواوی برای نجات آنر، این شرکت را فروخت تا آنر بتواند به صورت مستقل فعالیت کند. به همین دلیل گوشی آنر 50 با تراشه اسنپ‌دراگون و پشتیبانی از سرویس‌های گوگل راهی بازار می‌شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا