سبک دکوراسیون هالیودی

عناوین نوشته پنهان سازی عناوین
1 سبک دکوراسیون هالیوودی چیست؟

تعداد کمی از سبک‌های طراحی داخلی، شکوه و جلوه یک دهه را با خود به همراه دارند. اما سبک دکوراسیون هالیوودی یا هالیوود ریجنسی (Hollywood Regency) پس از اوج شکوفایی خود در دهه 30 میلادی، دوباره به مُد روز بازگشته است.

سبک دکوراسیون هالیوودی دوران طلایی سینما را تداعی می‌کند، زمانی که خانه ستاره‌های سینما در زرق و برق می‌درخشیدند. سبک هالیوودی شامل یک پالت رنگی تازه، پارچه‌های مجلل، وسایل براق و لوازم جانبی شیک هستند  به طور کلی، هالیوود ریجنسی شمایلی از یک دوره درخشان است که در آن شهرت، ثروت و هنر در هم ادغام شده‌اند؛ همراه باشید.

سبک دکوراسیون هالیوودی چیست؟

هالیوود ریجنسی به خاطر جذابیت و عناصر طراحی در مورد آثار کلاسیک قدیمی مشهور است. این سبک در دهه 1930 و در دوران طلایی هالیوود محبوب شد. ویلیام هاینز (بازیگر آمریکایی) خانه‌هایی را برای ستارگان سینما طراحی کرد که دارای ظاهری جسورانه و پر زرق و برق بودند. این سبک در دهه بعدی به ویژه در دهه 50 به اوج تکامل خود رسید.

مطلب پیشنهادی:

سبک طراحی داخلی هالیوودی هرگز از مُد نمی‌افتد! هالیوود ریجنسی دکوراسیونی جاودانه و جذاب است که زمان و سبک خاصی را به یاد می‌آورد. این سبک نمایشی احساسی و با دقت طراحی شده است که پر از تجملات می‌باشد. تقریباً هر سبک دیگر در مقایسه با سبک دکوراسیون هالیوودی حالتی کسل‌کننده خواهد داشت، این همان چیزی است که بسیاری از افراد را مبهوت هالیوود ریجنسی کرده است.

امروزه، ما در حال بازگشت به دوران طلایی هالیوود هستیم تا مفاهیم ایجاد یک خانه بزرگ به سبک گتسبی را یاد شما بیاوریم (بهتر است برای درک این مفهوم فیلم گتسبی بزرگ را مشاهده کنید). هالیوود ریجنسی سبکی دقیقاً همانطور است که به نظر می‌رسد، پر زرق و برق  سرشار از عناصر تجملی! اما، چگونه می‌توان این سبک را در خانه خود ایجاد کرد؟

چگونه می‌توان سبک دکوراسیون هالیوودی را تعریف کرد؟

هالیوود ریجنسی شامل بسیاری از جزئیات تزیینی است، همان چیزی که در نهایت سبک را مشخص می‌کند و بیان خلاقانه را نمایش می‌دهد. خطوط ساده و کلاسیک نهایت لوکس بودن را نشان می‌دهند. این سبک در درجه اول بر ایجاد راحتی و احساسات تمرکز می‌کنند. هالیوود ریجنسی به شرح زیر تعرف می‌شود:

درباره رنگ‌ها

اتاق‌ها معمولاً دارای پایه‌ای از رنگ‌های خنثی با دو یا سه رنگ مکمل هستند. در طرح‌های هالیوود ریجنسی رنگ‌های زیادی وجود ندارد و در عوض تمایل به استفاده از پالت‌های رنگی منفرد دیده می‌شود. پالت رنگ این سبک معمولاً شامل قرمز، زرد قناری، سبز، فیروزه‌ای، آبی، صورتی و سیاه و سفید هستند.

رنگ‌های بی‌انتها مانند خاکستری، سیاه و سفید با رنگ‌های متالیک، گزینه‌های ایده‌آلی هستند که یک محیط پُر زرق و برق را ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها وقتی با مبلمان لوکس ترکیب می‌شوند، اولین المان از سبک دکوراسیون هالیوودی ظاهر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:

اگر قصد تزیین اتاق نشیمن یا پذیرایی خود را دارید، سعی کنید از رنگ‌های سفید و سیاه به همراه مقدار کمی از رنگ‌های دیگر استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید یک اتاق خواب را تزیین کنید، برای یک محیط گرمتر به دنبال کرم و رنگ عاجی بروید.

مبلمان هالیوودی

جزئیات دقیقا مانند سینما در مبلمان نقش بزرگی دارند. در اینجا هیچ چیز بداهه یا بی‌جا وجود ندارد. قطعات مبلمان هالیوود ریجنسی دارای خطوط تمیز، ظریف و شفاف هستند. ظاهر براق آن‌ها تضاد عالی ایجاد می‌کند. در سبک دکوراسیون هالیوودی، قطعات مبلمان نه تنها باید کاربردی باشند بلکه باید جلوه جذاب نیز داشته باشند.

خطوط تمیز، طرح‌های پُر زرق و برق را که به عنوان نقاط کانونی عمل می‌کنند، متعادل می‌سازند. در این سبک می‌توان از سبک‌هایی مانند صندلی‌های کلاسیک فرانسوی، تزئینات هنری لوکس و کابینت‌های چوبی ساده استفاده کرد. مبلمان باید روکش براق داشته باشند. به طور کلی، سبک مبلمان هالیوودی بیشتر شبیه به سبک آرت دکو یا مدرن است.

جنس و الگو پارچه‌ها

پارچه‌های مخملی، آباژورهای ابریشمی و فرش‌های ضخیم و مجسمه‌های زیبا، سبک طراحی هالیوودی را مشخص می‌کنند. افزودن پارچه‌های گران‌قیمت جذابیتی باورنکردنی را به هر خانه می‌دهد که نشان از زرق و برق زندگی تجملی دوران طلایی هالیوود است.

منسوجات در سبک دکوراسیون هالیوودی بسیار مهم هستند. فقط باید مطمئن شود که آن‌ها متعادل و هماهنگ نگه داشته می‌شوند، مثلاً ابریشم، ساتن، چرم، مخمل و همه آن‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از تن‌های قوی‌تر گرفته تا رنگ‌های ظریف‌تر، باید به شکلی هماهنگ با هم ترکیب شوند.

فرش‌ها نقش مهمی در این سبک دارند. بهترین فرش‌ها عنصری غافلگیرکننده ایجاد می‌کنند که فضا را به تجمل نزدیک‌تر می‌کنند. فرش‌ها با نقش و نگارهای بزرگ و پیچ و خم را بسیار محبوب هستند. استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارها نیز پیشنهاد می‌شود.

لوازم تزیینی

لوازم جانبی به افزایش تجمل و جذابیت کمک شایانی می‌کند. به دنبال موادی مانند شیشه و سنگ مرمر باشید تا همه چیز حتی درخشنده پیدا کنند. به سراغ آینه‌های بزرگ، گلدان‌های طرح‌دار، اشکال تزیینی سرامیکی، ساعت دیواری و لوسترهای طلایی رنگِ براق بروید.

حتما ببینید : build-review.com

عناصر بسیاری از سبک دکوراسیون هالیوودی وجود دارند که نمادی از این سبک هستند. به عنوان مثال، دراورهای شیشه‌ای آینه‌دار در بسیاری از طرح‌های هالیوودی دیده می‌شوند. همچنین الگوهای مختلف از طرح بدن حیوانات مانند پوست مار، گورخر یا یوزپلنگ نیز برخی از عناصر تزیینی این دکوراسیون را نمایان می‌کنند.

کلام آخر

سبک دکوارسیون هالیوودی از دوران طلایی هالیوود در دهه 30 تا 50 الهام گرفته شده است. در این سبک، تجاوز از اصول طراحی داخلی به حد افراط می‌رسد! انگار که افراد هر آنچه در حساب بانکی خود دارند را برای خرید مجلل‌ترین وسایل خرج می‌کنند. هر یک از عناصر موجود در منزل در عین تمرکز بر راحتی بیشتر، شکلی نمادین و تزیینی دارند که تنها برای جلب توجه دیگرسبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون هالیوودی، سبکی بسیار خاص با جذابیت بسیار بالا می باشد که همانطور که از نام آن پیداست این سبک نمایی از ترکیب لوکس و مدرن است و نشانه‌هایی از سبک های دیگر مانند نئوکلاسیک، آرت دکو و مدرن دیده می‌شود اما این سبک مخلوطی از همه سبک‌ها نیست و جذابیت این سبک، ریشه در فضای کامل و ظرافت بی عیب و نقص آن دارد و در آن تمام فضا‌ها مشغول جلوه گری و خودنمایی می‌باشند. دز واقع این سبک  شکوه و جلوه یک دهه را با خود به همراه دارد. اگر دوست دارید بدانید سبک دکوراسیون هالیوودی چگونه است؟ با ما همرا باشید تا با سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی که با نام هالیوود ریجنسی یا ریجنسی مدرن نیز شناخته می شود، بیشتر آشنا شوید. برای آموزش طراحی داخلی میتوانید از سایت آپادمی را تهیه کنید.

طراحی دکوراسیون به سبک سلطنتی هالیوود، خاص و تجملاتی - مجله بلج

مقاله پیشنهادی:

سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی از اواسط قرن بیستم در کالیفرنیا به اوج محبوبیت خود رسید البته قدمت آن به دوران درخشان هالیوود در دهه ۱۹۳۰ نیز برمی گردد. فضای داخلی این سبک از دکوراسیون، ترکیبی بسیار هوشمندانه از هنر و سبک دکوراسیون مدرن است که این سبک را به یک سبک دکوراسیونی جاودانه و جذاب تبدیل کرده است که هرگز از مُد نمی‌افتد و زمان و سبک خاصی را به یاد می‌آورد. این سبک نمایشی، احساسی و با دقت طراحی شده است که پر از تجملات می‌باشد. سبک هالیودی شامل جزئیات تزیینی بسیار زیادی می باشد درواقع همان چیزی که در نهایت این سبک را مشخص می‌کند و بیان خلاقانه را نمایش می‌دهد. خطوط ساده و کلاسیک نهایت لوکس بودن را نشان می‌دهند. سبک هالیودی در درجه اول بر ایجاد راحتی و احساسات تمرکز می‌کنند.

ویژگی های سبک دکوراسیون هالیودی

برای ایجاد سبک دکوراسیون هالیودی ابتدا باید برخی از نکات و ویژگی‌های مربوط به این سبک را بدانید در این قسمت به برخی از ویژگی‌های این سبک میپردازیم.

مقاله پیشنهادی:

رنگ در دکوراسیون به سبک هالیوودی

در سبک شگفت انگیز و مسحورکننده دکوراسیون هالیوودی از ترکیبی از رنگهایی با کنتراست بالا استفاده می شود که شامل سیاه و سفید نیز  می باشد و رنگ ها کنار این دو رنگ بیشتر خودشان را نشان می دهند و جلوه پیدا می کنند. در این سبک رنگ ها را با دو تا چند رنگ مکمل به فضا وارد کنید، بهتر است با سیاه و سفید شروع کنید، ترکیب رنگی سیاه‌ وسفید دقیقا متناسب با این سبک است و رنگ های اضافی مانند سرخابی، بنفش، نارنجی و فیروزه‌ای را در مقدارهای جزئی استفاده نمایید تا فضا خسته کننده نشود. رنگ‌های بی‌انتها مانند خاکستری، سیاه و سفید با رنگ‌های متالیک، گزینه‌های ایده‌آلی هستند که یک محیط پُر زرق و برق را ایجاد می‌کنند.

مقاله پیشنهادی:

مبلمان در سبک دکوراسیون هالیوودی

برای اجرای سبک دکوراسیون هالیوودی مبلمان از جمله وسایلی است که بیشترین تأثیر را در زیبایی سبک دکوراسیون هالیوودی دارد. شما میتوانید در این سبک از مبلمان هایی با روکش های براق با طرح‌ های زیبا که تضاد رنگی دارند استفاده کنید. در این سبک دکوراسیون علاوه بر کاربردی بودن و راحت زیبایی مبلمان ها حائز اهمیت می باشد. توصیه می شود، از مبلمان هایی که دارای خطوط تمیز، ظریف و شفاف هستند استفاده کنید زیرا ظاهر براق آن‌ها تضاد بسیار خوبی ایجاد می‌کند. خطوط تمیز، طرح‌های پُر زرق و برق را که به عنوان نقاط کانونی عمل می‌کنند، متعادل می‌سازند. در این سبک می‌توان از سبک‌هایی مانند صندلی‌های کلاسیک فرانسوی، تزئینات هنری لوکس و کابینت‌های چوبی ساده استفاده کرد.ه طور کلی، سبک مبلمان هالیوودی بیشتر شبیه به سبک آرت دکو یا مدرن است.

جنس و الگو پارچه‌ها در سبک هالیوودی

از شاخص های سبک هالیودی میتوان به پارچه‌های مخملی، آباژورهای ابریشمی و فرش‌های ضخیم و مجسمه‌های زیبا، اشاره کرد. در این سبک از پارچه‌های گران‌قیمت استفاده میشود زیرا نشان از زرق و برق زندگی تجملی دوران طلایی هالیوود است. منسوجات در سبک دکوراسیون هالیوودی بسیار مهم هستند. فقط باید مطمئن شود که آن‌ها متعادل و هماهنگ نگه داشته می‌شوند، مثلاً ابریشم، ساتن، چرم، مخمل و همه آن‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از تن‌های قوی‌تر گرفته تا رنگ‌های ظریف‌تر، باید به شکلی هماهنگ با هم ترکیب شوند.در سبک هالیودی فرش‌ها نقش مهمی دارند بنابراین استفاده از فرش‌ها با نقش و نگارهای بزرگ و پر پیچ و خم را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی:

لوازم تزیینی و اکسسوری در سبک هالیودی

همانطور که میدانید یکی از عناصری که به افزایش تجمل و جذابیت در یک سبک کمک میکند لواز تزیینی می باشد. در این سبک باید از آینه‌های بزرگ، گلدان‌های طرح‌دار، اشکال تزیینی سرامیکی، ساعت دیواری و لوسترهای طلایی رنگِ براق استفاده کنید.عناصر همچون دراورهای شیشه‌ای آینه‌دار ،الگوهای مختلف از طرح بدن حیوانات مانند پوست مار، گورخر یا یوزپلنگ نیز برخی از عناصر تزیینی این دکوراسیون می باشند که نمایانگر سبک هالیودی است.

الگوهای برجسته در سبک دکوراسیون هالیوودی

الگوها نیز به تزیین سبک هالیوودی کمک ویژه ای می‌کنند، طرح‌های شبکه ای، نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک، راه راه‌های پهن و اشکال هندسی همه جزء این الگوها می‌باشند که به زیهمانطور که از نامش پیداست سبک باید نمایی از ترکیب لوکس و مدرن باشد ، درست همان صحنه ی پرزرق وبرقی که در اوج دوران فیلم سازی ظهور کرد.

برای مقدمه معرفی این سبک دکوراسیون داخلی در دنیای مد باید بگوییم که در آن از سبک های دیگر (چینی گرایی، نئوکلاسیک، آرت دکو و مدرن) نشانه هایی دیده می شود، ولی این سبک مخلوطی از همه سبک ها نیست و جذابیت این سبک، ریشه در فضای کامل و ظرافت بی عیب و نقص آن دارد و در آن تمام فضاها مشغول جلوه گری و خودنمایی هستند و هر فضایی شایستگی آویزان کردن یک لوستر کریستالی مجلل را دارد.

خصوصیات سبک دکوراسیون هالیوودی

همه چیزهایی که باید درباره سبک سلطنتی هالیوود بدانید

منشا و الهام:

با توجه به ریشه عصر طلایی فیلم سازی و طراحی های پایه بالای آن، سبک داخلی نیز به عنوان هالیوود گلم معروف است که تماماً درام و پر زرق و برق است و نمونه های دیگری که بع، سبک های دیگر از جمله دکور هنری، طراحی مدرن و چینیگرایی و هر چیزی که حس تجملگرایی را می گیرد، مربوط می شود.

دکوراسیون لوکس و مدرن هالیوودی

تعریف عناصر:

سبک سلطنتی هالیوود با ظرافت و شخصیت مشخص می شود و به روابط اجتماعی گسترده نیز کمک می کند. اتاق ها اغلب یک پایه سیاه و سفید دارند و یک انتخاب دقیق از رنگ های قوی در آن ها وجود دارد. نوارهای عریض و الگوهای هندسی، اغلب ظاهری به خود می گیرند، اما طرح های پیچیده و نقش و نگارهای الهام گرفته شده از آسیا نیز جایگاه خودشان را دارند.

مسابقه سبک زندگی و شخصیت:

عاشقان بالقوه سبک سلطنتی هالیوود بسیار ساده هستند. اگر از اجرا در تولیدات نمایشی لذت می برید، یا از طرفداران سینمای کلاسیک هستید، و چندین آهنگ نمایشی و به همه چیزهای فریبنده و زیبا علاقه داشته باشید، این درباره شما صدق می کند .

دکوراسیون هالیوودی برای طرفداران خانه های پر زرق و برق

چگونه می توان سبک دکوراسیون هالیوودی را در خانه خود بکار برد؟

جزئیات زیادی وجود دارند که می توانید اضافه کنید تا باعث شود منزل تان احساسی شبیه به یک ستاره هالیوودی داشته باشد. فقط به خاطر داشته باشید، مهمان ها و گفتگو ها باید در خط مقدم فضای زندگی شما باشند، نه مبلمان. مبلمان و لوازم کوچک و کم منزل و لوازم جانبی به اندازه، برای اتاق نشیمن شما مناسب خواهد بود.

برای اتاق خوابتان، تخت خواب را با ملحفه پر کنید و بالش ها را بالا تکیه دهید. شما می توانید با آویزان کردن آینه ها در اطراف خانه خود و نمایش تکه هایی که اصیل هستند و نه عمومی این کار را خوب انجام دهید. همچنین، سعی نکنید که اسباب و اثاثیه خود را به دیوار تکیه دهید، چون این کار، فضا را سرد و بی روح و کسل کننده می کند.

اتاق خواب به سبک دکوراسیون هالیوودی

نگاهی به جزئیات مهم سبک دکوراسیون داخلی هالیوودی

رنگ های جیغ

رنگ های روشن و شاد مثل فیروزه ای، بنفش، نارنجی و سرخابی انرژی موردنیاز این فضاها را تأمین می کند اما فراموش نکنید که بهتر است روی یک طیف رنگی تمرکز کنید و با رنگی رنگی کردن دکوراسیون داخلی خود زیبایی اصلی را از بین نبرید .

مبلمان کوچک ولی مجلل

تمرکز اصلی در این سبک دکوراسیون داخلی بر روی افراد است به همین علت از مبلمان کم ارتفاع و کوچک استفاده می شود تا افرادی را که روی آنها نشسته اند، تحت شعاع قرار ندهند، در این سبک اگر در فیلم های هالیوودی دقت کرده باشید طراحان داخلی از چیدمان مبلمان در پیرامون اتاق یا گروه کردن آنها جلوی تلویزیون پرهیز می کنند.

برگرفته از : atrixconcept.com

استفاده از مبلمان کم ارتفاع و کوچک در دکوراسیون هالیوودی

الگوهای برجسته و البته جذاب

الگوها به تزیین سبک هالیوودی کمک ویژه ای می کنند ، به این صورت که طرح های شبکه ای، نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک، راه راه های پهن و اشکال هندسی همه می توانند جزء این الگوها بوده و در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما کمک کنند.

باتر شدن دکوراسیون داخلی کمک می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا