علمی و پزشکی

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا کوچک کردن بینی بدون جراحی امکان پذیر است؟

در فضای مجازی و سایت های مختلف روش های مختلف کاهش سایز بینی از طریق ماساژ، دستگاه یا تغذیه و روش های دیگر تبلیغ می شود. اما برای پی بردن به ماهیت علمی و قابل اعتماد این مواد، از یک متخصص راهنمایی خواستیم.

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی نکات علمی و مهم تکنیک های کاهش بینی را تشریح کردند که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه هایی از جراحی بینی دکتر نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

دکتر آرش نجف بیگی قبل و بعد از عمل بینی

چرا جراحی بینی؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که جراحی زیبایی بینی یک عمل علمی و قابل اعتماد با نتایج طولانی مدت است. با روش های غیرجراحی که اثر دائمی ندارد و گاه به هیچ وجه شکل بینی را تغییر نمی دهد بسیار متفاوت است. برعکس، می توانند مشکلات بیشتری را در بینی ایجاد کنند.

سوال اینجاست که آیا دستگاه های احتقان بینی کار می کنند؟ برای دریافت پاسخ خود اینجا را کلیک کنید.

چندین دهه است که مجامع آکادمیک پیشرو جهان در حال مطالعه روش های مختلف جراحی بینی و کاهش بینی بوده اند. در صورت وجود روش غیر تهاجمی و غیر جراحی برای کاهش بینی، مطمئن باشید که مسئولین علمی در مورد آن تحقیق کرده و به عنوان یک روش استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی آموزش خواهند داد.

اما متاسفانه تنها راه واقعی، علمی و طولانی مدت برای کوچک کردن بینی، انجام جراحی به روش های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی می تواند شرایط مختلفی داشته باشد و هر بینی با تکنیک و روش خاص خود عمل می شود.

آیا تاثیر داروهای ضد احتقان بینی واقعی است؟

کاهش بینی با دستگاه یا سایر روش های غیر جراحی

دکتر نجف بیگی، دستیار جراح گفت: اسپری بینی که در فضای دیجیتال تبلیغ می شود، پایه علمی ندارد و توسط پزشکان اختراع نشده است. در واقع هیچ مطالعه مستند و علمی نشان نداده است که این روش ها با تحمل خاصی و عوارض غیرقابل اصلاح در کاهش بینی تاثیر موفقیت آمیزی داشته باشند.

محصولات احتقان بینی زیبایی و فرم بینی شما را تغییر نمی دهند. آنها حتی می توانند آسیب جدی به ساختار یا پوست بینی شما وارد کنند. شایعات زیادی در مورد درمان های خانگی و دستگاه های کاهش دهنده بینی غیر جراحی وجود دارد. اگر کمی سوال بپرسیم می بینیم که این پیام نادرست است.

برخی حتی تا آنجا پیش می روند که با مواد مختلف التهاب و تورم بینی را کاهش می دهند. چگونه با یخ و خمیر دندان غضروف و استخوان بینی را کم کنیم؟! این نشان می دهد که سازندگان پیام نادرست از آناتومی و ساختار بینی، حتی انواع بینی ها و دلیل بزرگ بودن یا تغییر شکل آن ها اطلاعی ندارند.

متأسفانه بسیاری از دستگاه های کاهش دهنده بینی گاهی اوقات عوارض و مشکلات جبران ناپذیری را برای بینی ایجاد می کنند. شامل:

  • فشار بر غضروف و استخوان های بینی و در نتیجه شکستگی، انحنا و شکل غیر طبیعی بینی که فقط با جراحی قابل ترمیم است.
  • فشار بر راه های هوایی بینی و در نهایت مشکلات تنفسی بینی. این شامل کاهش اکسیژن خون در هنگام خواب و بیداری و سایر عوارض جانبی است
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا اسکارهای دائمی ناشی از فشار و گرمای دستگاه
  • آلرژی های کپک زده و مداوم روی پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به مخاط بینی می تواند منجر به مشکلات تنفسی، بویایی یا دفاعی بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا شود.

آیا بعد از مصرف داروهای ضد افسردگی می توان مشکلات بینی را برطرف کرد؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که وضعیت و ساختار بینی باید به دقت بررسی شود تا عوارض استفاده از این روش های غیر استاندارد و غیر علمی برطرف شود. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما معمولا نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از این وسایل به مدت طولانی انجام شود و باید ساختار و چارچوب بینی را تحت تاثیر قرار دهد. اگر غضروف بینی تغییر شکل داده باشد، چاره ای جز جراحی بینی وجود ندارد. حتی اگر بتوان غضروف را با حرکت یا حرکت تغییر مکان داد، آسیب وارده به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکلات به مرور زمان ممکن است افزایش یابد.

آیا موبر بینی کار می کند؟

عمل بینی استاندارد چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. جراحی بینی ممکن است به دلیل تغییر در ظاهر و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری و بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به میزان تغییرات لازم در ساختار بینی به دو صورت بسته و باز قابل انجام است. در جراحی بینی بسته، برش ها و بخیه های بینی کوچکتر است و جای زخم های داخل بینی کمتر دیده می شود. با این حال، کسانی که نیاز به تعویض بینی خود دارند، اغلب نیاز به عمل بینی باز دارند.

باید بدانیم که قسمت بالایی ساختار بینی از استخوان و قسمت تحتانی آن از غضروف تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر شکل دهد. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای کوچک کردن بینی استخوانی فقط با کاهش سایز و حرکت دادن استخوان و غضروف می توانید اندازه و شکل بینی را تغییر دهید. این روش تغییر چندانی در پوست بینی ایجاد نمی کند، پس از اصلاح ساختار بینی، پوست سر به حالت اولیه خود باز می گردد.

اما برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم و غدد چربی باید تغییرات ساختاری بیشتری ایجاد شود تا پوست بینی نتواند به حالت قبلی خود بازگردد. این عمل جراحی را دشوارتر می کند.

جراحی بینی گوشتی

دکتر نجف بیگی در مورد عمل بینی گوشت و اینکه آیا بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردد، توضیحات تکمیلی ارائه کرد:

عمل بینی گوشتی به جراحی زیبایی بینی گفته می شود که در آن بینی دارای پوست ضخیم با سوراخ های باز در پوست و غدد چربی زیادی است. در این روش نوک بینی گوشتی بیمار بالا می رود، سایز پوست بینی کم می شود، بینی کوچک می شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. پ

بینی گوشتی معمولاً غضروف ضعیفی دارد و معمولاً در مردان دیده می شود. علاوه بر این، بینی بزرگ و گوشتی دارد که به سمت پایین و شیب دار است. معمولاً دارای بال بینی باز و ضخیم (Alae) است.

در مورد بازگشت جراحی بینی گوشتی، از چه نوع جراحی صحبت می کنید و آیا تجربه کافی دارید یا خیر؟ زیرا ما جراحان پلاستیک و ترمیمی از تکنیک های خاصی برای عمل بینی گوشتی استفاده می کنیم تا فرم بینی ثابت بماند و پوست دوباره متورم نشود.

نمونه هایی از جراحی بینی توسط دکتر آرش نجف بیگی

برای اطلاع از جراحی بینی گوشتی می توانید این مقاله را در سایت دکتر نجف بیگی مطالعه کنید.

گرفتگی بینی در مقایسه با سایر انواع جراحی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بیگی خاطرنشان کرد: در گذشته برداشتن غضروف بینی در جراحی بینی رایج بود. با این حال، گاهی اوقات این امر می‌تواند منجر به زخم‌ها و زخم‌های روی پوست شود و دستیابی به ظاهر متعادل و طبیعی صورت را برای بیمار عملاً غیرممکن می‌کند. اما در حال حاضر با کمک روش های پیشرفته، بیمار می تواند تا سال ها پس از جراحی، ظاهر جدید و بینی کوچک تری داشته باشد، بدون اینکه نگران بازگشت نتیجه باشد.

در روش های جدید، گوشت به جای کاهش کل غضروف بینی، با قرار دادن غضروف اضافی در نوک بینی و تقویت ساختار آن، شکل و فرم بینی را حفظ می کند. این غضروف اضافی کمک می کند:

  • زیبایی بینی را با اشاره به نوک بینی به سمت بالا حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای تشکیل غدد سباسه جدید و تورم مجدد ندارد

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی می آید، گاهی اوقات می توان آن را از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج کرد.

مهمترین تفاوت بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی میزان تغییراتی است که می توان در بینی ایجاد کرد:

  • گوشت بینی را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما استخوان بینی را می توان با تغییرات بیشتر در غضروف و استخوان به میزان قابل توجهی تغییر داد یا کاهش داد.
  • گوشت نباید به هیچ شکلی در بیاید. به عنوان مثال، عمل بینی عروسکی یا فانتزی را روی بینی گوشتی انجام ندهید.

به همین دلیل، افرادی که آبریزش بینی دارند باید به اقدامات خود امیدوار باشند. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشند که با انجام یک عمل طبیعی روی بینی می توان فرم بینی را با سایر قسمت های صورت تنظیم و هماهنگ کرد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا