علمی و پزشکی

برنامه بلندپروازانه چین برای ساخت پایگاه در ماه

به گفته طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه چین، این کشور احتمالا تا سال 2028 یک پایگاه تحقیقاتی بر روی ماه ایجاد خواهد کرد، دو ماموریت رباتیک اکتشافی را تکمیل خواهد کرد و فضانوردان چینی را در حدود سال 2030 به ماه خواهد فرستاد.

وو ویرن، یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین و مدیر آزمایشگاه اکتشاف فضای عمیق، اخیراً گفت که چین برنامه اکتشاف فضایی خود را برای 10 تا 15 سال آینده ارائه کرده است.

“وو” گفت که اکتشاف ماه یکی از چهار وظیفه اصلی برنامه آینده است و سه وظیفه دیگر کاوشگر و برخورد سیارک ها، اکتشاف سیاره و پرتابگر سنگین وزن است که به اندازه کافی برای ماموریت های سرنشین دار به ماه قدرتمند است. و مریخ در آینده

در سال 2004، چین به طور رسمی پروژه چانگی را تأسیس کرد و برنامه اکتشاف سه مرحله‌ای خود را که شامل گردش، فرود و جمع‌آوری نمونه بود، با موفقیت به پایان رساند. در سال 2020، ماموریت Chang’e-5 با موفقیت بر روی ماه فرود آمد، نمونه هایی را جمع آوری کرد و سپس آنها را به زمین منتقل کرد.

به گفته وو، چین در مرحله چهارم اکتشاف از جمله ماموریت های Chang’e 6، Chang’e 7 و Chang’e 8 قرار دارد. ماموریت Chang’e 6 دوباره نمونه ها را پیدا می کند و Chang’e 7 و 8 قطب جنوب ماه را کاوش می کنند و پایگاهی می سازند.

«وو» گفت: چین اولین کشوری است که پیشنهاد ساخت پایگاه در قطب جنوب را داده است. زیرا قطب جنوب احتمالاً شرایط نور خورشیدی مورد نیاز را دارد که به معنای منبع تغذیه پایدار و دمای پایدار است و این امکان را برای اکتشاف رباتیک طولانی مدت و انجام ماموریت های سرنشین دار فراهم می کند.

“وو” گفت که این پایگاه متشکل از فضانوردان، فضانوردان، صعود کنندگان و فضاپیماها است و این فضانوردان قابل استفاده مجدد هستند.

وی همچنین گفت: محققان چینی در حال توسعه یک سیستم تامین برق جدید با استفاده از انرژی هسته ای هستند که مشکل انرژی طولانی مدت در ایستگاه تحقیقات بین المللی را در ماه های آینده حل خواهد کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا