اقتصادی

صنایع آب‌بر مکلفند آب مصرفی خود را تامین کنند

روابط عمومی/خوزستان استاندار خوزستان گفت: تامین آب شرب اهالی صنعت قابل قبول نیست; در این راستا، صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند، موظفند آب مورد نیاز صنعت مصرف خود را از طریق آب دریا تامین کنند. همچنین برخی از صنایع دیگر نیز می توانند از فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان، جلسه کارگروه مناسب سازی استان با کم آبی روز سه شنبه 26 فروردین ماه با حضور صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

در این جلسه مباحث مربوط به سند سازگاری با کم آبی در سازمان هایی مانند جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان این سازمان ها برنامه های اجرایی خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این راستا برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی شامل 10 محور بود که 5 محور آن ساختاری و 5 محور مابقی مربوط به مسائل فنی و کشاورزی بود.

استاندار خوزستان در ابتدای این جلسه با اشاره به برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی گفت: طرح کشت نخود فرنگی با توجه به محورهای مشخص شده سند سازگاری با خشکسالی در حوضه های رودخانه ای قابل انجام است. استان با توجه به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی.

در ادامه به محور 14 حوزه کاری آب در مورد سازگاری سند با کم آب پرداخته شد و استاندارد خوزستان بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ها در راستای سازگاری سند با کم آب تاکید کرد.

خلیلیان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی از وضعیت بارندگی های قبلی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم امسال نیز مانند سال های گذشته برنامه کاشت را به اتمام برسانیم و کشاورزان عزیز استان نیز این کار را انجام دهند. درآمد خوبی داشته باشند

وی گفت: اینکه آب شرب مردم را در اختیار صنایع قرار دهیم قابل قبول نیست. در این راستا، صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند، موظفند آب مورد نیاز صنعت مصرف خود را از طریق آب دریا تامین کنند. همچنین برخی از صنایع دیگر نیز می توانند از فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: برخی از صنایع برای ساخت تاسیسات تصفیه فاضلاب برنامه های خود را ارائه کرده اند تا آب به دست آمده از آنها برای صنعت و کشاورزی مصرف شود.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا